четвер, 3 грудня 2015 р.

Життя - це наш безцінний скарб

«Життя - це наш безцінний скарб. Тож не залиш його без барв.»

Мета:
            Освітня
- узагальнення, систематизація та повторення знань з теми «Правила дорожнього руху»
- наочне засвоєння дорожніх знаків та дорожньої розмітки
- засвоєння загальної пам’ятки з безпеки дорожнього руху
- ознайомлення зі стасистикою по ДТП в Україні та світі
         Ціннісно-орієнтаційна
- виховання бережливого ставлення до свого здоров’я та здоров’я оточуючих
- виховання почуття обов’язку перед суспільством та перед самим собою
- виховання культури спілкування
         Стимулюючо-дійова
                   - розвиток логічного мислення, пам’яті, творчих умінь та навичок
                   - підвищення активності учнів, руйнування індивідуальних бар’єрів 
                   у спілкуванні
                   - сприяння підвищенню інтересів до колективних заходів та
                   зміцнення класного колективу
                   - стимулювання пізнавальної діяльності учнів

                           Хід проведення
                Захід починається словами ведучих:
Ведучий №1.
Ми з вами  щодня перебуваємо в ролі учасника дорожнього руху. Переходимо дорогу – ми пішоходи, рухаємося  транспортом – пасажири, а якщо маємо власний транспорт, то час від часу стаємо водіями. Для виконання цих ролей ми повинні знати правила дорожнього руху, та засоби його регулювання.
Ведучий №2
Порушуючи правила дорожнього руху, ми наражаємо себе на смертельну небезпеку. Тож, щоб не сталося лиха ми повинні знати елементарні правила дорожнього руху, основні засоби його регулювання, вміти правильно переходити через дорогу та переводити своїх менших братів та сестер, розрізняти типи дорожніх знаків, щоб завчасно скористатися інформацією для своїх подальших дій.

Отож, тема сьогоднішнього заходу, як ви вже здогадались, «Правила дорожнього руху».

Ведучий №1
Головна наша мета - систематизувати та повторити матеріал з теми Правил дорожнього руху.
Ведучий №2
Усі мають пам’ятати,
Що на дорозі не варто жартувати.
Сьогодні повторимо ми правила дорожні
І будемо завжди всі обережні.

Ведучий №1
Але  спочатку прослухаємо доволі сумну статистику про дорожньо-транспортні пригоди в України та взагалі усьому світі.
Ведучий №2
За даними ООН дорожні аварії є у всьому світі другою причиною смерті серед молодих людей у віці 5-29 років і третьою причиною смерті людей у віці 30-44 років. В автопригодах щорічно гине приблизно 1,2 мільйони осіб, ще 50 мільйонів людей одержують травми або стають інвалідами.
Кожні 16 хвилин в Україні відбувається ДТП, а кожні дві години гине людина. В середньому за добу в ДТП гине 14 і отримує травми різного ступеню тяжкості понад 100 осіб. В Україні відносна кількість загиблих в ДТП в 4-10 разів більша, ніж в країнах Євросоюзу, США.
Ведучий №1
У першій половині 1990-х щорічний показник жертв був у рамках 7,5-8,5 тис. чоловік. З 1996 року намітилася тенденція до зменшення кількості загиблих до 5-5,5 тис осіб. На початку століття у зв´язку зі збільшенням автомобілізації і не завжди високим професійним рівнем водіїв розпочалося зростання ДТП і загиблих. Піком став 2007 рік - 9,5 тисяч загиблих і 78,5 тисяч поранених.
Ведучий №2
Дослідження свідчать, що залежно від ролі в дорожньому русі потерпілі від порушень поділяються таким чином: водії – 25,4%, пасажири – 31,3%, пішоходи – 40,4%, велосипедисти – 1,9%, інші особи – 1,0%. Найбільш уразливою групою потерпілих є пішоходи, адже вони найбільш чисельні учасники дорожнього руху.
Ведучий №1
Майже 60% жертв - результат ДТП на заміських дорогах і 40% - у населених пунктах. За кількістю жертв ДТП Україна займає 5 місце в Європі після Росії, Італії, Франції та Німеччини.
За останні 20 років в Україні на дорогах загинули 137 тисяч людей. Ще близько мільйона були травмовані.
І це не просто цифри. Це численні зруйновані плани та цілі. Це зруйновані сім’ї. Зруйновані долі. Зруйновані життя. Зруйновані цілком і повністю…
Тому, щоб зберегти своє життя, життя близьких, життя оточуючих, всі ми маємо хоча б знати та дотримуватись правил дорожнього руху. І маємо надію, що наш захід  нам в цьому допоможе.
Ведучий №2
Перш за все ми послухаємо вірші про дорожній рух.
(Діти розповідають правила ДР у вигляді віршів)
  1. Як не глянув ти ліворуч,
Не дав транспорту пройти –
Той не зможеш ти безпечно
Вулицю всю перейти.
2. Громадський транспорт на дорозі
Не слід тобі чекати,
Так твердять правила дорожні –
Їх треба поважати!
3. Вибігати на дорогу – дуже небезпечно
Та до того ж, коли там – мчить транспорт безкінечно!
4. Водій не встигне повернути,
Якщо ти раптом зміниш рух.
Тому порадою тут буде -
Не змінювати різко смуг.
5. Як виїхав ти на дорогу, то знай одну пересторогу:
Педалі швидко не крути, а всі машини пропусти!
6. Вантажівку пропускати слід на тротуарі.
На дорозі зупинятись – будеш не в «ударі».
7. Припарковане авто зменшить оглядовість,
Тому вихід із-за нього – це жахлива повість.

Ведучий №1
Зараз проведемо вікторину.Отож, коли всі готові, розпочнемо.
1. Частина дороги, призначена для руху пішоходів через проїжджу частину… (пішохідний перехід).
2. Особа, яка керує транспортним засобом…(водій).
3. Написи та лінії на проїжджій частині…(дорожня розмітка).
4. Пристрій для регулювання руху в певних напрямках… (світлофор).
5. Дорожня розмітка може бути двох видів, а саме: горизонтальна та…(вертикальна).
6. Для введення обмежень в русі застосовують …(заборонні дорожні знаки).
7. Пішохідний світлофор, на відміну від звичайного, має тільки …(два сигнали червоний та зелений).
8. Загальною ознакою попереджувальних дорожніх знаків є …(трикутник з червоною облямівкою та білим фоном).
9. Працівник ДАІ, який регулює дорожній рух…(регулювальник).
10. Транспорт, який стоїть обходити тільки…(позаду).

11. Нормативний документ, який встановлює порядок дорожнього руху на всій території України…(правила дорожнього руху).
12. Учасниками дорожнього руху є: водій, пішохід та…(пасажир).
13. Світлофор з символами людини…(пішохідний світлофор).
14. Інформують про розміщення об’єктів сервісу…(знаки сервісу).
15. Звичайний світлофор має три сигнали, а саме: червоний…(жовтий та зелений).
16. Особа, яка перебуває у транспорті, проте, не керує ним…(пасажир).

Ведучий №1 Послухаємо вірш О.Кононенка «Весела подорож»
Світлофор зеленим світить,
Поспішаю, як ніхто –
З братом їдемо до діда
У новенькому авто.
 Ми домовилися вранці,
Він чекає на стоянці.
 Ось і я – часу не гаймо,
Заспівав мотор - рушаймо!
Розрослись каштани, липи,
 Без зупинки тут не можна
СТОП – ці літери великі
Здалеку побачить кожний.
Брат машину зупиняє,
Озивається до мене:
Світлофор три ока має –
Червоне, жовте і зелене.
Червоне – треба пам’ятати:
Іти  неможна – слід чекати.
Мигне жовте, не хвилюйся:
Уважним будь і приготуйся.
Зелене – вітер, сніг чи злива:
 Через дорогу йди сміливо.
 Нам дорога ще далека.
 Брат веде, позаду я.
 Знак дорожній «Небезпека»
Застережить водія.
 Глянь праворуч, глянь ліворуч,
 На дорозі діти - стій!
Дитсадок і школа поруч –
Обережніше, водій!
 Я забув! Не вимкнув праску!
От так лихо! Що робити?
 Для забудьків знак, будь ласка –
«Телефон» - біжу дзвонити.
Скоро дідове подвір’я,
Дід у нас лісник, отак!
З лісу можуть вийти звірі,
 Нам про це говорить знак.
 Ми приїхали. Дідусь
На порозі крутить вус,
Йде онуків зустрічати:
 - Здрастуйте, ходіть до хати.
Приїздіть у ліс в суботу –
Вистачить для всіх роботи.
Пост ДАІ. Інспектор чемно
Радить пас прилаштувати,
Посміхається приємно:
 - Хай щастить вам, - каже брату.

Ведучий №2Пограємо гру «Виправ помилки»

1. Учасниками дорожнього руху є: автомобіль, пасажир та водій. (Пішохід )
2. Пішохід – людина, яка використовує транспортний засіб і знаходиться у ньому, але не причетна до керування ним. (Пасажир)
3. Заборонні знаки мають загальну ознаку – трикутник з червоною смугою та білим чи жовтим фоном всередині. (Круг)
4. Щоб перевозити людей у кузові автокрана необхідне посвідчення водія категорії «С». (Не можна перевозити людей у кузові автокрана)
5. Транспортний засіб, що стоїть необхідно обійти спереду, переконавшись, що водій не починає рух. (Транспортний засіб необхідно обходити позаду).
6. Заборонні знаки інформують учасників дорожнього руху про розташування об’єктів обслуговування. (Знаки сервісу).
7. Розрізняють три види дорожньої розмітки: горизонтальна, вертикальна, пішохідна. (Два види дорожньої розмітки, пішохідна – це вид горизонтальної розмітки).

Ведучий №2.Гра «Розстав стрілочки»
Ведучий №1.Загадки

1. Біжать чотири брати
І один одного не можуть наздогнати.(Колеса)
2. Як переходиш вулицю,
То завжди зупинись,
І перш за все з увагою
На мене подивись.
Я шлях вкажу надійний,
Де небезпек нема.
Три кольорові очі
Я маю недарма…(Світлофор)
3. Маленькі будиночки містом біжать,
Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять.
(Автобус, трамвай, тролейбус)
4. Я в будь-який сезон року
Та в будь-яку непогоду
Дуже швидко в будь-який час.
 Провезу я під землею вас . (Метро)
5. Чи буває у дощичка
Чотири колеса?
 Скажи, як називаються
Такі чудеса? (Поливальна машина)
6. З рогами, а не коза,
Є сідло, а не кінь.
З педалями, а не рояль,
З дзвоником, а не двері.(Велосипед)
7. Полотно, а не доріжка,
Кінь біжить сороконіжка.(Поїзд)
8. Довгий хвіст дугою тягне за собою.(Тепловоз)
9. Не женуть, вівсом не годують, коли оре – сім плугів тягне. (Трактор)
10. Землю рити я допомагаю, замість тисячі лопат я один копати рад. (Екскаватор)
Що за чудо – довжелезний дім!
Пасажирів багацько в нім.
 Носить взуття із резини
Та харчується бензином.(Автобус)
Раненько за віконцем
Стукіт, дзвін, та гармидер.
 По прямым сталевимдоріжечкам
Ходять червоненькії будиночки. (Трамвай)
Ведучий№2.А зараз до вашої уваги учні 5 класу підготували сценку «Будь уважний на дорозі».
Ведучий №1
Ну що ж закінчився наш  захід. Хочемо сказати велике дякую всім, хто приймав в ній участь. Ви молодці. Ви показали досить глибокі знання з правил дорожнього руху. Гадаю, що всі ці теоретичні знання ви зможете використати на практиці, у повсякденному житті. Дякуємо за увагу та співпрацю.



Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.