вівторок, 14 лютого 2017 р.

КОНСПЕКТ УРОКУ-ТРЕНІНГУ У 9 КЛАСІ НА ТЕМУ «ОСОБЛИВОСТІ ДІЇ ТЮТЮНОВОГО ДИМУ, АЛКОГОЛЮ, НАРКОТИКІВ НА РОЗВИТОК І СТАТЕВЕ ДОЗРІВАННЯ ПІДЛІТКІВ»

Мета. Продовжити формувати уявлення про згубну дію куріння, алкоголю, наркотичних і токсичних речовин на здоров’я; формувати уявлення про пасивного курця, вчити критично ставитися до реклами алкоголю і тютюну; розвивати вміння протидіяти пропозиціям щодо куріння, вживання алкоголю та наркотичних речовин; виховувати бажання вести здоровий спосіб життя.
                                                     Хід тренінгу
     На класній дошці написано вислови:
«Не пийте, не обтяжуйте серце тютюном і ви проживете стільки, скільки прожив Тіціан». (Іван Павлов.)
«Тютюн приносить шкоду тілу, руйнує розум, отуплює цілі нації».(Оноре де Бальзак.)
Хочеш довше жити — кидай курити.  (Народна приказка.)
 Від поганих звичок гине краса, через них скорочується молодість.(Горацій)
Найбільше багатство - здоров'я
Здоров'я маємо - не дбаємо, а загубивши - плачемо
Наше здоров'я - в наших руках

I.Організаційна частина.
     Вступна частина
Слайд.. Привітання
Немає нічого дорожчого на світі,
Ніж дивне щастя жити на Землі
В здоров’ї кожній квіточці радіти,
І посміхатись навіть уві сні
З хорошими словами подружіть,
Веселими та добрими живіть.
Здоров’я бережіть, поки малі
І мудрими ідіть по цій землі.

Нашу зустріч я почну з дуже оптимістичного вірша, який своїм змістом направить нашу свідомість на життя без шкідливих звичок.
Здоров’я — розкіш для людини,
Найбільша цінність у житті.
Як є здоров’я день при днині,
Можливість є йти до мети.
Тоді є радість, щастя, диво,
Краса у крапельці роси.
Тоді людина йде щасливо
Серед безмежної краси
Й чарівність світу відчуває.

Для неї в хмурість — дні ясні.
Вона всі труднощі долає
Й співає радісні пісні.
Вона — здорова! Це чудово,
Бо їй нічого не болить.
Вона добро творить готова.
І це прекрасно! Можна жить!

Учитель. Послухайте, діти, невелике оповідання.
У саду, за дорогою металевою огорожею, було гарно, як у казці. Зеленіла молода травичка, п'янили запахом кущі різнокольорового бузку, жаром палали на клумбах тюльпани. А десь у глибині саду, в затінку розквітлих дерев, змагалися в мистецтві співу пташки. У глибокому кріслі-качалці в холодочку, напівлежала тяжко хвора дівчинка років 12-13. Легенький вітерець пустотливо ворушив її золотисте волосся, ніби намагався розвеселити. Але ніщо, здається, не радувало її: ні розкішний одяг, ні розкрита на маленькому столику книжка, ні навколишня краса, ні чудова музика, записана на модерному магнітофоні.
Раптом звідки не взявся гурт дітлахів, босих, замурзаних, у якомусь лахмітті замість одягу. А тут, як на лихо, слуга виніс на дорогій таці запашну каву зі солодощами й попрямував стежкою до дівчинки. Очі дітей так і прикипіли до підноса, на якому були недосяжні для них ласощі. "От щаслива!" — із щирою заздрістю подумали діти і, налякані грізним поглядом слуги, відійшли від загорожі й почали собі гратися.
Якби вони дивились у сад трохи довше, то були б немало здивовані: дівчинка навіть не торкнулась ласощів, а згодом, кивком голови, відіславши слугу, стала кидати шматки печива собаці, що саме нагодився.
Неподалік гралися діти бідняків. Матюки галасували, сміялися, падали в пилюку й ще більше забруднювали свій одяг, дехто й набивав синяки, але вони, очевидно, нітрохи цим не журились.
"Щасливі... Боже, які вони щасливі!",—подумала дівчинка, і в її блакитних очах відбилися невимовна туга й біль.
Бесіда. Якщо ви уважно слухали, то скажіть:
—Що подумали діти про дівчинку? (Щаслива!)
—А дівчинка про дітей? (Щасливі!)
— Чи можна вважати щасливими дітей, які ростуть у злиднях, у проголодь, не мають пристойного одягу?
—-Кого вам більше жаль: цих дітей чи дівчинку? Чому?
Учитель. Безумовно, не можна вважати щасливими дітей, які виростають у бідності й нестатках.
Але у даному випадку вони таки щасливіші від цієї дівчинки, що купається у розкошах. їх радує весняне тепло, що дозволило нарешті покинути убогі оселі й весело гратись на вулиці, вони мають найбільше багатство — здоров'я, якого не має панночка.
А здоров'я — це неоціненний скарб, це щастя, якого ми недооцінюємо тоді, коли маємо. І багато людей, як не парадоксально, самі є причиною своїх хвороб, самі вкорочують собі життя через деякі шкідливі звички.

Слайд. Тому тема нашого заняття «Особливості дії тютюнового диму, алкоголю,  наркотиків на розвиток і статеве дозрівання підлітків»
Девізом нашого заняття стануть слова:
Я вмію думати, я вмію міркувати,
Все корисне для здоров’я буду обирати

Знайомство:  учні, сидячи  в колі,  по черзі розповідають про моменти їхнього життя, коли їм пощастило. Вправа  «Мені у житті щастить»                                      
  - Як ви вважаєте, чи можуть люди, які є залежними від алкоголю, наркотиків радіти так само, як і люди, що не мають залежності?
Висновок: отримувати позитивні емоції, радіти  життю, плідно працювати і досягти успіху можливо без куріння, алкоголю та наркотиків. У вашому віці існує велика небезпека появи згубних  звичок, які негативно впливатимуть  на ваше статеве дозрівання. Щоб запобігти цьому ми  оволодіємо  навичками  відмови від шкідливих  звичок та ще багато важливого . Але спочатку виробимо певні правила нашої роботи.
Слайд Виконують вправу « Правила» і записують правила на дошці:
НЕ перебивати ;
НЕ критикувати;
Бути активним;
Бути толерантним;
Говорити тільки за темою;
Дотримуватися регламенту;
 Усміхатись
Очікування. Сьогодні ми продовжимо  дізнаватись про негативний вплив тютюнокуріння,  алкоголю та наркотиків на здоровя учнів вашого віку. На стікерах  напишіть  ваші очікування і розвісимо на гілочках нашого дерева.
Тестування «Що я знаю про шкідливі звички»
Позначити правильні варіанти відповідей.
1. Шкідливі звички — це:
а) мити руки з милом перед їдою;
б) палити, вживати алкоголь та наркотики;
в) вранці та ввечері чистити зуби;
г) човгати ногами; смоктати пальці, гризти нігті.
2. Що відбувається з дитиною, яка вживає алкоголь?
а) Вона швидше росте;
б) у неї покращується пам'ять;
в) вона погано вчиться;
г) вона завдає неабиякої шкоди власному здоров'ю.
3. Які наслідки може викликати паління?
а) Захворювання на рак легенів;
б) піднесення настрою;
в) зниження гостроти зору, слуху;
г) прискорення процесів дорослішання.
4. До чого призводить вживання наркотиків?
а) З'являється унікальна можливість відвідати віртуальні світи;
б) виникає фізіологічна і психологічна залежність від отрути;
в) деградує мозок людини;
г) людина стає більш розкутою і товариською.
Правильні варіанти відповідей:
1. б, г.
2. в, г.
3. а, в.
4. б, в.
За кожну правильну відповідь - 1 бал.
8 балів – дитина має чіткі уявлення про наслідки шкідливих звичок.
7-5 балів – загалом дитина знає про шкідливий вплив алкоголю, тютюну та наркотиків на організм людини, але не має уявлення про конкретні наслідки вживання цих не­безпечних речовин.
4-0 балів – дитина потребує особливої уваги з боку педагогів та батьків і додаткової роз'яснювальної роботи щодо наслідків шкідливих звичок.

  Вправа « Мозковий штурм»  Пропонується пригадати , які органи  вражають алкоголь, наркотичні речовини,  тютюновий дим
     II. Теоретична частина. Міні –лекція.
Організм підлітків ще не сформований, і інтенсивно розвивається, а тютюновий дим дуже шкідливо на нього діє. Діти, які часто перебувають у задимленому приміщенні стають млявими, дратівливими, втрачають апетит у них розвивається кисневе голодування і порушується обмін речовин. Тютюновий дим спричиняє часті респіраторні захворювання, алергічні висипи. Учні, які курять мають  погану пам'ять, послаблюється увага, і як наслідок знижується успішність. Багаторазовий чемпіон  світу з шахів  О. Альохін писав: «Нікотин послаблює пам'ять, силу волі, якості такі необхідні для шахового майстра. І до мене прийшла впевненість у виграші матчу на світову першість лише тоді, коли відірвався від пристрасті до тютюну».  З давніх-давен відомо, що у  підлітків хронічне отруєння нікотином та іншими складовими тютюнового диму негативно діє на функцію статевих залоз, що призводить до затримки статевого дозрівання. У дівчаток-підлітків, які курять, слабше розвиваються груди, порушується менструальний цикл. З часом це впливає на дітородну функцію, зумовлює запальні та перед пухлинні процеси.
Джек Лондон писав: « Алкоголь завжди простягає нам руку, коли ми переживаємо невдачу, стаємо слабкими і втомленими. Алкогольні напої вказують на надзвичайно легкий вихід із ситуації, що склалася. Під впливом хмільного втрачається істинне уявлення про цінність речей, а блудний душевний підйом, фізична сила – примарні».
Алкоголь особливо отруйно діє на дитячий і підлітковий організм.
За систематичного надходження алкоголю до організму потерпає: нервова система, органи травлення, зір, серце. Сильну токсичну дію має алкоголь на жіночі і чоловічі статеві клітині, що зумовлює народження розумово відсталих дітей, або з фізичними вадами. У травній системі алкоголь швидко всмоктується в кров і розноситься до всіх клітин  кори головного мозку. Ослаблюються процеси гальмування, що проявляється збудженням, ейфорією, балакучістю. Коли доза спожитого алкоголю перевищує критичну межу настає алкогольне сп’яніння. Людина при цьому стає брутальною і може здійснити жахливі вчинки. Згубно діють наркотичні речовини на статеві клітини, спричинюючи негативні зміни в спадковому апараті, що також підвищує ймовірність народження розумово відсталих дітей, або мертвонароджених. Запам’ятайте зовнішні прояви наркотичного сп’яніння: підвищений настрій, благодушність, ейфорійне розслаблення. Звужуються зіниці, порушується координація рухів. Підвищений настрій не стійкий і швидко може перейти в невдоволення, гнів, тривогу, злість.

ІІI. Практична частина
. Вправа «Асоціації»
– А зараз пропоную пояснити за допомогою асоціацій, до чого може призвести зловживання деякими шкідливими звичками .
(Команда придумує і називає слова-асоціації до слів КУРІННЯ та АЛКОГОЛЬ.
Слайд Наприклад:
Куріння – К – каліцтво,кошмар;У- «урок»,р- рак,і- іскра,н- насильство,нікотин,я- язва
 Алкоголь – а – агресія,л–летальний результат,к–криза,о–обман,г–голод,о–озвіріння, л –лікування,)
Отже, «Шкідливі звички» – те від чого страждають люди.
Слайд.Шкідливі звички, мовби тінь,
Все ходять за тобою,
І так чекають на ту мить,
Щоб потягнути за собою.
Наркотики і цигарки, спиртне
— Це просто страх,
Як ви подружитесь із ними
— Здоров’ю буде крах.
Вправа «Навчаючись-навчаю : Альтернатива шкідливим звичкам»
– Діти , зараз
Ви на аркушах паперу спробуєте написати 5 причин, чому підлітки вживають алкоголь та сигарети. Потім ви обміняєтеся листочками і на кожну причину знайдете альтернативу;(Відповіді дітей)
Наприклад:
Причини:
Наслідки:
Альтернатива:
Висновок:
За компанію
Модно
На зло батькам
Щоб випробувати нові відчуття
З цікавості
Беруть приклад з батьків
Слабохарактерність
Наслідування кумирам
Смерть (від передозування, хвороб)
Втрата поваги оточуючих
Захворювання (Гепатити,СНІД, рак)
Конфлікти з батькамиВтрата цікавості до життя
Заняття спортом, музикою, танцями.
Відвідування гуртків, секцій.
Поважати себе
Мати свою власну думку
Вміти відмовляти
Правильно обирати друзів
У переважній більшості випадків людина сама вибирає, вживати йому алкоголь , курити чи ні, а той, хто вибирає шкідливі звички, побічно обирає і наслідки.
Так, вчені назвали саме такі причини залучення людей до шкідливих звичок: цікавість, вплив батьків, зняття напруги, слабохарактерність, бажання наслідувати красивим героям реклами, кіно і телебачення. А як же не потрапити в пащу дракону? Адже більшість людей не курить, не п’є. Що потрібно робити, щоб встояти?
Тест «Чи зможеш ти встояти?»
Як ви думаєте, чи зможете ви дати відсіч цим шкідливим звичкам, встоїть перед їх натиском? Зараз ми проведемо тест, який допоможе вам оцінити свої сили. Перед вами лежать листки паперу. Вам потрібно буде відповісти на 5 запитань. Напишіть числа від 1 до 5 зверху вниз. Я буду задавати вам запитання. На кожне питання потрібно дати відповідь «так» або «ні». Відповідати потрібно чесно, інакше ви нічого про себе не дізнаєтесь:
Тест:
1. Чи любиш ти дивитися телевізор?
2. Чи хотілося тобі спробувати закурити?
3. Чи пробував ти алкогольні напої?
4. Чи любиш ти уроки фізкультури?
5. Якщо друзі запропонують тобі втекти з уроків, погодишся ти?
Тепер підрахуйте, скільки разів ви відповіли на питання «так». За кожен такий відповідь вам належить 5 балів, значить, помножте отримане число на 5. Що у вас вийшло?
0-10 балів – ви вмієте керувати своїми бажаннями. Як і всі люди, ви любите отримувати задоволення. Але в потрібний момент ви в змозі зрозуміти, що задоволення заради задоволення може принести шкоду, перешкодити вашим планам. Виходить, що якщо вам хто-небудь запропонує «побалдіти» від будь-якої гидоти, то ви легко відмовитеся. Вас не так-то просто купити на будь-яку дешевизну. У вас попереду цікаве життя, повне справжніх задоволень.
10-15 балів – ваша «зона задоволень» нерідко вас підводить. Ви, можливо, і хотіли б краще управляти своїми бажаннями, але це не завжди виходить. Бракує волі. Мабуть, ви дуже багато часу втрачаєте даремно. Ви прагнете до миттєвих задоволень. Через це ви можете втратити дуже багато приємного в майбутньому. Якщо вам запропонують «трохи кайфу», ви можете погодитися. Нажаль, більшість залежних людей саме так і починали. Рекомендуємо бути насторожі – занадто дорогою може виявитися ціна сумнівного задоволення.
15-25 балів – вас, як то кажуть, можна брати голими руками. Ви буквально заряджені на отримання всіляких задоволень. За будь-який вид «кайфу» ви будете готові віддатися в рабство негіднику. Таких, як ви, слабаків – не так вже й багато. Вам загрожує біда

Проблемні ситуації. «Умій сказати” ні “»:
– Ті, хто вже потрапив у біду, можуть звідти вже і не вибратися. Давайте поговоримо про те, як туди не потрапити. Психологи стверджують, що найкраще – це навчитися говорити «ні». Пропоную вам оцінити ситуації, в яких опинилися ваші однокласники. Всі вони по-різному зуміли відмовитися від настирливих пропозицій. Може бути, ви змогли б це зробити ще успішніше? (Для проведення цього етапу учні обирають одну з ситуацій: «Алкоголь», «Куріння». Кожній групі пропонується змоделювати ситуацію, коли хтось пропонує спробувати сигарети, алкоголь, а вам потрібно ввічливо, але твердо відмовитися. Кожна група представляє свій діалог, а потім вислуховується думка учнів по кожній ситуації.)
Послухайте перший діалог, який називається «З горілкою дружити – здоров’я загубити».
До дошки виходять 2 учні, читають або розігрують діалог.
Учень 1. Жени гроші, хлопці за горілкою збігають, потрібно свято відзначити.
Учень 2. Нема в мене грошей!
Учень 1.Ну я тобі займу, потім віддаси.
Учень 2. Та ні, у мене правило: ніколи не брати в борг.
Учень 1. Гаразд, ми тебе почастуємо, раз ти такий бідний.
Учень 2. Я не бідний. Просто пити не хочу.
Учень 1. Ну, так посидиш, за компанію.
Учень 2. За компанію ні пити, ні сидіти не хочу.
Учень 1. Так ти що, відколюєшся від колективу?
Учень 2. Ні, просто мені це нецікаво.
Ось так вдалося (ім’я) відбитися від сумнівної пропозиції. Чи схвалюєте ви його поведінку? Що б ви сказали в подібній ситуації?
Діти висловлюються.
Другий діалог, який називається «Цигарка – не цукерка!»
До дошки виходять 2 учні, читають або розігрують діалог.
Учень 1. Я сьогодні пачку «Мальборо» на спір виграв. Палити будеш?
Учень 2. Ні, я не палю.
Учень 1. Зараз же всі палять! Ти що, не крутий?
Учень 2. Значить, не крутий.
Учень 1. А-а, ти здоров’я бережеш, хочеш, щоб всі навколо були хворі, а ти один здоровий. Так?
Ну, вже в подібній ситуації припадало бувати кожному. Як ви вважаєте, (ім’я) поводився правильно? Як би ви діяли на його місці?
Діти висловлюються.
-Діти, багато шкідливих звичок часто починаються з подібних невинних пропозицій. Уявні друзі під виглядом розваги затягують слабких духом людей в пащу дракона. Дуже важливо в цьому випадку правильно оцінити ситуацію і сказати тверде і рішуче «ні». Я дуже рада за хлопців, яким вдалося відстояти себе і не піддатися на вмовляння. Уміння сказати «ні» завжди стане в нагоді, коли вас будуть змушувати або просити зробити те, чого ви не хочете.
Конкурс “Розвій міфи”
– Діти, спробуйте спростувати міфи про куріння та алкоголізм.
(Кожна команда обирає аркуш з міфами. Протягом 5 хв. підлітки мають довести, що твердження оманливе)
Наприклад:
Міфи про куріння
• Куріння сприяє схудненню. Багато повних людей курять і не худнуть. Якщо не хочеш повніти, то замість куріння краще обрати інші методи стримування ваги – обмеження в їжі і підвищення фізичної активності.
• Куріння допомагає зосередитися і краще працювати. Куріння звужує судини головного мозку, мозок гірше забезпечується киснем і живильними речовинами. В результаті розумова працездатність знижується.
• Куріння заспокоює нерви. Почуття роздратування і напруги нерідко пов’язане у кращого з самої звичкою до паління. Тому сигарета, як “соска”, його заспокоює.
• Я завжди зможу кинути курити. Тільки 5% з тих, що палять думають, що палити вони будуть через 5 років. 75% з тих, що палять через 5 років переконуються, що не можуть кинути палити.
Міфи про алкоголь
• Алкоголь дозволяє легко спілкуватися з оточуючими. Люди неохоче спілкуються з нетверезими і намагаються їх уникати.
• Якщо хочеш бути сучасним, модним, виділятися з натовпу – вживай алкоголь. Молодь навпаки прагне вести здоровий спосіб життя,гарно виглядати і бути здоровими.
• Алкоголь допомагає зігрітися в холодну пору року. Оскільки алкоголь звужує судини, то відчуття тепла – хибне.
• Алкоголь не так шкідливий, як кажуть. За статистикою кожні 10 секунд в світі від алкоголю гине 1 людина.
         – Отже, ми з вами переконалися, що існуючі думки про куріння та алкоголь не відповідають істині, не підтверджуються науковими і статистичними даними. Однак, ці «міфи» впливають на свідомість недосвідчених людей і сприяють формуванню шкідливих звичок.
Ми повинні зробити висновок про те, що далеко не всяке судження, висловлюване більшістю, вірне і зробити правильний вибір, поки не пізно!
Гра «Так - ні» (при відповіді «так» -  плещуть у долоні):
·           Легкі сигарети – не шкідливі.
·           Наркотики, алкоголь, сигарети підвищують творчий потенціал.
·           Наркоманія – це хвороба. Алкоголь – це хвороба. Наркоманія – це злочин.
·           Куріння – це наркотична залежність.
·           Припинити вживати алкоголь можна в будь-який момент.
·           За зовнішнім виглядом людини можна визначити: вживає вона наркотики чи ні?  Курить вона чи ні? Вживає вона алкоголь чи ні?
Наркозалежний може померти  від передозування
 Вправа „10 заповідей здоров’я”.
1. Тренер запитує в учасників: „Що таке заповідь?” Учням пропонується уявити себе мудрецями, які жили в давнину і дати 10 настанов – заповідей для зміцнення здоров’я. Потім учні роблять висновок, які заповіді найважливіші (акцент робиться на ті, що найбільше повторюються).
Запитання для обговорення:
- З чим можна порівняти заповіді?
- Як ви розумієте давній латинський вислів: „Якщо є сумнів – утримайся”.
- Чи важко було виконувати цю вправу? Що дає робота над цією вправою?
Бесіда.Оюговорення пам'ятки «Щоб покинути пали­ти»
1.  Змінити термінологію: «піду випалю цигарку» на «піду отруюсь».
2. Купуй цигарки поштучно, не носи із собою сірників та запальнички.
3. Тримай пачку цигарок якомога далі від себе, не «під ру­кою», щоб дістати цигарку було незручно.
4. Вживай жуйки або цукерки для приглушення бажання випалити цигарку.
5.  Випивай склянку кислого соку на день.
6.  Не кури, коли хочеш їсти або чекаєш на когось.
7.  Пам'ятай про те, що тютюнові компанії отримують ве­личезні прибутки на шкоді твого здоров'я.
8.  Поступово відмовляйся від паління, відкладаючи його «на потім»: спочатку утримуй себе від цигарки п'ять хвилин, потім десять і так далі.
9. Урізноманітьте своє харчування овочами, фруктами, молочними продуктами та ін.
 Рефлексія
– Ми сьогодні багато говорили про здоровий спосіб життя, звички, не тільки шкідливі, але і ті, які роблять наше життя щасливішим, думали над тим, що таке щастя.
Отже,щоб не стати рабом шкідливих звичок, потрібно виконувати три правила:
– Не нудьгувати, знайти собі заняття до душі;
– Пізнавати світ і цікавих людей;
– Ні в якому разі не вживати спиртне і не палити.
Ну, а якщо ви все ж потрапили в полон якоїсь шкідливої звички, намагайтеся позбутися від неї щосили. І якщо вам це вдасться, ви – справжній герой.
На закінчення нашої зустрічі я хочу, щоб ви оживили це дерево життя, яке є символом благополуччя, багатства, успіху.
Підведення підсумків заняття.
На столі лежать два види паперу різного кольору (наприклад: жовтого і червоного) вирізані у формі яблук.
    Ви бачите на столі аркуші. Вони знадобляться нам для підведення підсумку заняття. На аркушах червоного  кольору ви напишете свої позитивні враження від тренінгу, а на аркушах жовтого кольору – побажання щодо поліпшення нашої роботи або те, що сьогодні вам не сподобалось і чому.
     Не обов’язково брати і червоний, і жовтий аркуші. Ви можете скористатися (при бажанні) тільки одним кольором. Після того, як ви опишете власні враження, підійдіть, будь ласка, до малюнка „дерево” і наклейте свої „яблука” біля своїх листочків.
 Прикінцеве слово „Все залежить від тебе”.
   Колись давно у стародавньому Китаї жив дуже розумний, але дуже пихатий мандарин. Весь день його складався з примірок багатого вбрання та розмов з підданими про власний розум і спогадів про минулу зустріч з імператором. Так ішли дні за днями, роки за роками...
   Аж ось пройшов усією країною  розголос, що неподалік від кордону з’явився чернець, розумніший за усіх на світі. Дійшов той поголос і до нашого мандарина. Дуже розлютився він: хто може називати якогось там ченця найрозумнішою людиною на світі? Але вигляду нікому про своє обурення не подав, а запросив ченця до себе у палац. Сам же задумав обдурити його: „Я візьму в руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що у мене в руках – живе чи мертве. І якщо чернець скаже, що живе – я роздушу метелика, а якщо мертве – випущу його...”
     І ось настав день зустрічі. У пишній залі зібралося багато людей, усім хотілося подивитися двобій найрозумніших людей на світі. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу ченця. Аж ось двері відчинилися, і до зали ввійшов маленький невеличкий, худорлявий чоловік. Він підійшов до мандарина, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь–яке його запитання. І тоді, зло всміхаючись, мандарин проказав: „Скажи-но мені, що я тримаю в руках – живе чи мертве?” Мудрець трохи подумав, усміхнувся і відповів: „ВСЕ В ТВОЇХ РУКАХ!”
      Збентежений мандарин випустив метелика з рук, і той полетів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями.
         Отже, лише від вас залежить, чи будете ви піклуватись про своє здоров’я і чи буде ваше майбутнє щасливим  і безтурботним.
 Вправа „Кроки до здоров’я”.
Щоб прийняти в житті правильне рішення, потрібно спочатку продумати всі „за” і „проти”, задачі і цілі в житті, що стоять перед тобою, вирішити, що важливіше і лише потім робити вибір. Зважаючи на те, що ви сьогодні почули, і про що дізналися, пропоную розробити вам власний шлях до здоров’я. Сьогодні я пропоную зробити вам перші кроки і стати на цей шлях і пройти його, а от який шлях виберете ви – покаже саме життя.
Тож все в ваших силах. Бажаю удачі!

<iframe src="https://docs.google.com/presentation/d/1UL4kt8_BLZhU8ZfwEWxkf16RtLaWIxcfgecWvd_pT3c/embed?start=false&loop=false&delayms=3000" frameborder="0" width="480" height="389" allowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true" webkitallowfullscreen="true"></iframe>






Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.