Знайомство зі шкільною бібліотекою
Мета: Ознайомити
учнів зі шкільною бібліотекою, виховувати любов до книги, вміння її берегти.
Викликати бажання стати активними читачами
й помічниками бібліотекаря.
Бібліотекар. Сьогодні,
діти, ви прийшли в кімнату, на дверях якої написано « Бібліотека». Бібліотеку
часто називають будинком, в якому живуть
книги. Дійсно тут у нас багато книг, кожна стоїть на полиці і чекає,
коли її візьмуть і прочитають.
Вед.1.Шкільна
бібліотека – особливе педагогічне середовище. Бібліотекар у своїй професійній
діяльності виступає як джерело інформації, організатор індивідуальної і
колективної діяльності, при цьому він розвиває, навчає дітей, виховує, тобто
бібліотечними фондами і методами здійснює педагогічну діяльність. Дитяча
бібліотека формує фонди літератури, орієнтуючись на шкільну програму і веде
традиційну для дитячих бібліотек роботу.
Вед.2.Бібліотека –
море книг,
бібліотека – храм
науки.
Переступайте наш поріг,
беріть скарби нетлінні в руки!
Нема прекрасніше доріг,
Ніж в цей вселюдський храм науки…
Учитель. Діти! Усі ви навчилися читати, писати,
відгадувати загадки.
Ану відгадайте загадку: «Хто мовчки учить?» або « Язика
немає, а розуму навчає?». Правильно, діти, книга. Саме вона найкращий друг і
порадник, оскільки дає нам знання, поради, вчить думати.
Бібліотекар. Книга – це
велике диво, створене людиною. Саме до книги ми звертаємось упродовж усього
нашого життя. Вона допомагає в навчанні, відкриває нові горизонти пізнання
такого цікавого світу, робить нас більш розумними, ерудованими, збагачує наш
внутрішній світ. Вона ніколи не стомлюється й завжди готова повести допитливого
читача цікавими безкінечними стежками неозорої Країни Знань.
Вед.1.Як до живих
джерел глибоких,
Ми припадаємо до
книг,
Черпаємо снагу,неспокій
Та нездоланну
правду з них.
Нас поведуть вони у мрію,
Щоб розпізнати суть буття,є
Прийдешні нам шляхи відкриють
І стануть школою життя.
Вед.2.Упродовж усього життя ми звертаємося до
книжки. Батьки читали вам казки, вірші , оповідання, коли ви ще й говорити не
вміли добре. Згадайте свої перші улюблені книжечки, які роздивлялись щось
згадуючи, уявляючи, фантазуючи.
Вед.1. Кожна книга
результат праці великого колективу людей, дорогоцінний скарб нашого народу,
держави. Як і все державне майно, книги треба берегти. Найбільше книг зібрано в бібліотеках. Усім учням слід
уміти користуватися бібліотекою. Цим умінням поступово оволодієте і ви.
Вед.2.Дуже багато
цікавих пригод і подорожей чекає на вас у нашій шкільній бібліотеці. Треба
тільки взяти книжку з полиці, зручно сісти за стіл і почати читати
Вед.1.У кожної книги в бібліотеці є своя точна адреса, своя «
квартира», «кімната» і навіть місце. Коли книга йде в гості до читачів, місце
її вільне. Повернувшись «додому» – в бібліотеку, вона знову стає на своє місце.
Вед.2.Щоб
бібліотечна книга жила довго, її треба берегти. Ось погляньте на ці дві книги.
Вони одночасно надійшли до нас в бібліотеку. І одну діти брали читати , і
другу. Та як читали їх учні, можуть
сказати самі учні, точніше – їхній вигляд. Які, по – вашому, діти читали цю
книгу? Хороші? А цю… То як слід берегти книгу, щоб вона жила довго – довго, щоб
її могло прочитати багато дітей?
Вед.1.Правильно,
книгу варто обгорнути, не загинати сторінок, не малювати на ній, не брати її
брудними руками, не перегинати, не читати за обідом, не читати лежачи… Всі ці
правила, я впевнена, ви запам'ятаєте і будете їх дотримуватися.
Вед.2.У бібліотеці
книги видають читати додому. Ось у нас висить плакат на якому написанні правила
користування нашою бібліотекою, постарайтесь запам'ятати
Правила
користування бібліотекою та поводження з книгою
1.
Книгу потрібно брати тільки чистими руками
2.
Коли перегортаєш
сторінку, не можна слинити пальці, бо від цього псується папір, а ще це
негігієнічно .
3.
Щоб із книжки не випали сторінки, не перегинай її та не
вкладай олівці і ручок.
4.
Не читай під час їди.
5.
Під час читання не згинай кутиків, а користуйся
закладкою.
6.
Бережи книжку від води та сонячного проміння – вони
шкодять книжці.
7.
Для кращого збереження книжки її треба обгорнути й не
малювати на сторінках.
8.
Здавай книжки у стротермін, який визначив бібліотекар.
9.
Не
бігай, розмовляй тихо в бібліотеці.
10. Не бери з собою бутерброд, яблуко, бібліотека
– не їдальня.
11. Не соромся задавати питання.
12. Якщо загубив книжку, негайно звернись до
бібліотеки.
Учитель. Безмежна сила
книжки. Без неї людина – сліпа. Книга ж відкриває великий світ. Мабуть, про
жоден витвір людського генія не складено стільки мудрих і хороших слів, як про
книгу. Давайте пригадаємо їх.
1.Книги читати – усе знати.
2.З ручаїв – ріки, з книжок знання.
3.Книга – міст у світ знань.
4.Розум без книги, що птах без крил.
5.Книга для дітей,що волога для полів.
6.Книга – не пряник, а дітей до себе
манить.
7. Кімната без книг – все одно, що людина без душі
Вед.1.. А тепер
давайте пограємо в гру, яка називається « А ну відгадай». Слухайте уважно. Вгадайте
з якої казки прийшли ці герої.
Вед.2.Старенька бабуся у лісі жила,
Гостинці для неї онука несла.
Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
Як казка ця зветься? Хто б відповів? (Червона Шапочка)
Вед.1.До школи прямує
хлопчак дерев'яний,
Чомусь потрапляє у цирк полотняний,
Відома ця книжка тобі, чи не так?
В пригодах яких побував цей хлопчак? (Буратіно)
Вед.2.Жили собі двоє
мишенят і півник «Золотисте горличко»
(Півник і
двоє мишенят)
Вед.1.Йшов дід
лісом, а за ним бігла собачка. Та й загубив дід рукавичку»
(Рукавичка)
Вед.2.Молодці! Багато
з вас правильно відповіли на запитання. Коли ви станете читачами бібліотеки,
будете читати книги, запам'ятовуйте їх назви, авторів. Ми часто будемо грати в
літературні ігри.
Вед.1.Ми бачимо, що ви багато читаєте. От зараз і перевіримо ,
які ви уважні читачі.
Вікторина « Чи знаєте ви пісеньки?»
1.
Як відказував
солом'яний бичок?
«- Я бичок -
третячок, з соломи зроблений,соломою засмолений…»
2.Які
слова поговорював вовк, коли ловив рибу хвостом?
«-
Ловись, рибко, велика та велика…»
3.Що
казала Курочка ряба дідові та бабі?
« - Не плач, діду, не плач, бабо.
Знесу вам яєчко не просте, а золоте…»
4.Що казав рак
Козі - дерезі?
« - А я рак –
неборак, як ущипну, буде знак»
5.Що казала Лисичка – сестричка, коли Вовк ловив рибку
в ополонці»
« - Мерзни, мерзни, вовчий хвіст»
6.Як гукала свого сина Івасика - Телесика мати?
«
- Івасику! Телесику! Приплинь, приплинь до бережка! Дам я тобі їсти
й
пити, і хороше ходити…»
7.Як викликав Півник на допомогу Котика?
«Мій Котику, мій братику,
Несе мене лиска
За кленові ліси,
За круті гори,
За бистрії води,
Порятуй мене…»
Вед.2.У всі часи, в
усіх країнах світу люди цінували книги і берегли їх, як найдорогоцінніші
скарби. На сторінках мільйонів книжок
зберігаються багатющі культурні надбання людства, бо як сказав великий український філософ і поет
І.Франко:
Книги – морська глибина.
Хто в них пірне аж до дна,
Той, хоч і труду мав досить,
Дивнії перли виносить.
Бібліотекар. Любі другокласники.
Я дуже рада, що шкільна бібліотека поповнилася новими читачами. Двері
бібліотеки завжди відкриті для вас. Хай не буде у вас жодного дня, коли б ви не
прочитали бодай однієї сторінки з нової
книги.(вручає пам’ятки та свідоцтва.)
Діти! Бібліотечний урок закінчився. Бажаю вам
прочитати найкращі книги, багато хорошого взяти з них для себе, порозумнішати й
ніколи не розлучатися з книгою. І нехай книги стануть вашими друзями на все
життя. Наша шкільна бібліотека завжди відкрита для вас! До нових зустрічей!
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.