четвер, 21 лютого 2019 р.

Мовазнавча квест-гра «Найкращий знавець української мови»


Мета: : формувати розуміння того, що українська мова - наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава;
розширювати знання про красу і багатство української мови;
збудити прагнення учнів продемонструвати свої знання та вміння з української мови, спонукати їх до творчої праці;
 розвивати логічне мислення, кмітливість, уважність; навчити учнів розуміти і збагачувати рідну мову, мислити творчо, розвивати уміння аналізувати і синтезувати, активність, мислення, творчі здібності дітей, навички роботи в групах,;
 виховувати в учнів почуття патріотизму, національної гордості, любові до рідного краю, глибоку повагу до рідної мови, дружбу, згуртованість, бажання змагатись і перемагати у чесній грі

Ведучий: Дорогі друзі! Ми раді вас сьогодні вітати на святі, присвяченому Міжнародному Дню рідної мови.
Ведучий: Рідна мова – це мова, що першою засвоюється дитиною і залишається зрозумілою на все життя. Рідною прийнято вважати мову нації, мову предків, яка пов'язує людину з її народом, з попередніми поколіннями, їхніми духовними надбаннями.
Ведучий :Загинули б люди, повірте, без мови,
                    Бо як же вони спілкуватись могли?
                   Якби говорити не вміли, й читати,
                   То дикі б, печерні ще й досі були.
Ведучий: За рішенням ЮНЕСКО 21 лютого всі народи землі  відзначають     Міжнародний  день  рідної  мови.
Ведучий: Міжнародний день рідної мови святкують з 2000 року. Саме так вчені-лінгвісти намагаються привернути увагу людей щодо володіння рідною мовою. На сьогоднішній день людство розмовляє на семи тисячах мов. А кожні два тижні одна з них зникає (!). А зникає мова – перестає існувати й народ!
Ведучий:  Мова – це  той  інструмент , який  єднає  націю,  народність, народ до єдиного цілого. Це великий  скарб, який треба шанувати, берегти  і  розумно  збагачувати.
Ведучий : Моя мово! Мово невмируща!
                   Нездоланна в просторі віків,
                   Ти потрібна нам, як хліб насущний,
                   Як дарунок вічний прабатьків.
Ведучий: Щасливі ми, що народилися  на такій чудовій, багатій, мальовничій  землі – в  нашій  славній  Україні. Тут жили  наші  прадіди, діди, живуть  наші батьки – тут коріння  роду  українського. І де б ми  не  були, скрізь  відчуваємо  поклик  рідної землі, хвилюємося  аж  до  сліз, зачувши  рідне слово.
Ведучий : Мова, наша мова,
                    Мова кольорова,
                    В ній гроза травнева
                    Й тиша вечорова.
Ведучий : Мова, наша мова –
                    Літ минулих повість,
                    Вічно юна мудрість,
Сива наша совість.
Ведучий:Світ захоплюється українською мовою, яка належить до першої трійки наймилозвучніших мов земної кулі.
У 1934 році на конкурсі мов у Парижі українська мова була визнана поряд з французькою і перською як найкраща, найбагатша мова світу.
За мелодійністю українська мова займає друге місце серед мов світу, поступаючись лише італійській.
Ведучий: Ніжна, мила, світанкова,
Ясна, чиста, колискова,
Мелодійна, дзвінкотюча,
Дивна, радісна, співуча,
Лагідна, жива, казкова,
Красна, чарівна, шовкова,
Найдорожча, добра, власна,
Мудра, сонячна, прекрасна,
Солов’їна, барвінкова,
Українська мова!
Вчитель. А зараз ми з вами проведемо квест-гру «У царстві рідної мови». Представники кожної команди  отримають маршрутні листи. Останньою зупинкою кожного маршруту стане станція «Творча», яка розташована в актовому залі. Саме тут ми з вами зберемося після того, як ви пройдете усі інші станції, щоб побачити ваші творчі номери.
     Але, перш, ніж розпочати гру, дозвольте представити вам наше шановне журі:
Тож починаємо змагання знавців  української мови.
Девіз нашого змагання:
Хто  любить, знає  рідну  мову,  тому  вона  всміхнеться.
Солодке  слово перемога  нелегко  всім дається.
Хто  мову  шанує свою, хай той переможе  сьогодні в бою.
Хід  гри
        Визначення квесторів за квітками(4 команди:2-молодші школярі і 2-старші)(Маки,Соняшник,Волошки,Барвінок)
Після цього квестери  отримують маршрутні листи та конверти  із завданнями для визначення маршруту.
Станція 1«Грамотії»
Завдання. Розставити  прізвища в алфавітному порядку.
Гавриков, Чубинський, Заньковецька, Гжицький, Січинський, Кухаренко, Кальченко, Кметь, Івченко, Зюков, Абашев, Ухов, Опанасюк, Мстиславець.
Ключ.У кожному слові підкресліть другу відпочатку букву. І з цих букв прочитаєте речення.Відповідь: Бажаю Вам успіху!
Бліц-турнір для вболівальників (поки квестори збирають завдання)
Скільки букв в українському алфавіті? (33) 
Назвіть останній відмінок української мови. (Клична форма) 
Замініть фразеологізм викинути з голови одним словом-синонімом. (Забути).
Скільки голосних в українській мові? (6)
Поставте займенник «себе» в Н.в. (Немає Н.в.)
.Яка частина мови не належить ні до самостійних, ні до службових частин?(Вигук)
Скільки звуківу слові «кущ»? (4)
Яка буква в українській мові не має відповідного звуку? (Ь) 
Рід іменника «сирота». (Спільний)
Головні члени речення. (Підмет і присудок)
Поставте у кличний відмінок слово «юнак» (Юначе!)
Яка частина мови вказує на предмет, але не називає його? (Займенник)
Чуже мовлення, передане дослівно. (Пряма мова)
Другорядний член речення, що відповідає на питання непрямих відмінків. (Додаток 
Назвіть знак, що позначає роздільну вимову. (Апостроф)
Що вивчає розділ про мову «Морфологія»? (Частини мови)
Розділ науки, який вивчає звуки. (Фонетика)
Поставте дієслово «вигукувати» у наказовий спосіб. (Вигукуй)
Поставте іменник «мати» у М.в. (на матері)
Скільки звуківу слові «ходжу»? (4)
Частина слова без закінчення. (Основа слова)
Державна мова України? ( українська 
Як називаються літери, що записані у певному порядку? (алфавіт)
Слова, що мають багато значень? ( багатозначні)
Слова, що мають спільний корінь? ( спільнокореневі 
Словник, з якого дізнаємося значення слова? (тлумачний)
Який знак ставиться в кінці розповідного речення? ( крапка)
Частина слова перед коренем? (префікс)
Розмова двох осіб? (діалог)
Слова з протилежним значенням (антоніми).
Перша буква у власній назві (велика).
Займенник з однієї букви (Я).
Частина мови слова «зошит» (іменник).
Власний життєпис (автобіографія).
Стиль підручника (науковий).
Помилка в правописі (орфограма).
Що стоїть перед коренем (префікс).
Слова, близькі за значенням (синоніми).
Остання літера алфавіту (я).
Числівник сорок в місцевому відмінку? (сорока)
Скільки складів у слові грамотний? Назвіть їх. (3, гра-мот-ний)
Який розділ науки про мову вивчає стійкі сполучення слів?(фразеологія)
Скільки глухих звуків у слові копито? (3, [к], [п], [т])
До якої відміни належить іменник мати? (до третьої)
Якого часу дієслово працюю? (теперішнього)
Скільки в українській мові звуків? (38)
Що означає фразеологізм пустити півня? (підпалити)
Який дзвінкий звук відповідає глухому [с]? ([з])
Якого часу дієслово йтиму? (майбутнього)
Влучний вираз (фразеологізм)
Найбільша одиниця мови (текст).
Знак у кінці питального речення (?).
• Державна мова України (українська).
• Найбільша одиниця мови (текст).
• Частина мови, яка називає ознаку (прикметник).
• Знак у кінці питального речення (?).
• Слова з протилежним значенням (антоніми).
• Перша буква у власній назві (велика). ). 
Скільки голосних в українській мові? (6)
• Наука про звуки мови (фонетика).
• Розписне яйце (писанка).
• Головні члени речення (підмет, присудок).
• Документ про середню освіту (атестат).
• Частина мови а (сполучник).
• Частина тексту з нового рядка (абзац).
• Без чого зникає народ? (без мови).
• Найменша одиниця мови (звук).
• Слова спільного кореня (спільнокореневі).
• Частина мови слова зошит (іменник).
• Знак у кінці розповідного речення (крапка).
• Остання частина слова (закінчення).
• Розмова двох осіб (діалог).
• Опис природи (пейзаж). 
Скільки букв в українському алфавіті? (33) 
Назвіть останній відмінок української мови. (Клична форма) 
• Помилка в правописі (орфограма).
• Що стоїть перед коренем (префікс).
• Слова, близькі за значенням (синоніми).
• Остання літера алфавіту (я).
• Буква, яка не є звуком (ь).
• Невеличкий твір повчального змісту (байка). 

Станція 2 «Природолюби»
Старші   «З’єднай попарно видове і родове поняття» (3 бали)
1.Шипшина          фрукт
Дніпро                  квіти
яблуко                   кущ
чорнобривці         річка
Карпати                гори
Дати відповідь на запитання.
Яка рослина не може померти? (безсмертник).
У якої рослини горить цвіт? ( горицвіт).

2.модрина                 планета
Земля                     дерево
Євразія                  сторона горизонту
північ                    материк
Дати відповідь на запитання.
Яка рослина вбиває звіра ? ( звіробій).
Який птах важить сорок пудів? ( сорокопуд).

малі 1.       «Слова-крученики» 
силиця,  слирона, риватна (Лисиця, рослина, тварина)
    «Так чи ні?»
Скажи, співає сом пісні? (Ні).
Чи вміє плавати гусак? (Так).
Чи може стати у вогні вода холодним льодом? (Ні).
Червоний мак у січневу пору квітне? (Ні).
  2.  «Слова-крученики» 
бигри, сяміць,мідьвед( гриби, місяць,ведмідь)
  «Так чи ні?»
А крокодили на сосні свої будують гнізда? (Ні).
Якщо не їстиме три дні, верблюд ходити зможе? (Так).
Коли розсердиться їжак, слона він вбити зможе? (Ні).
Ріка біжить у далині, чи є у неї ноги? (Ні).
Станція3«РЕДАКТОР»
1.«Допиши віршика».
ЇЖАЧОК
Ходить лісом їжачок,
В нього шуба з … (колючок).
ЩО ЇЙ СНИТЬСЯ?
Вночі їй завжди півник сниться.
Вона не курка, а … (лисиця)
НА ПРОГУЛЯНКУ
У неділю на Хрещатик
Квочка вивела … (курчаток).
ХТО ТАКА?
Великі очі й голова.
Не Колобок це, а …(сова).
РИБАЛКА
Ярослав на камінь сів,
Ловить в річці… (карасів).
2.«Допиши віршика».
РОЗУМНИЦЯ
Має Галя добру звичку
Класти книги на… (поличку).
МАЙСТЕР
Меблі, двері й чобіток
Ремонтує… (молоток).
ЛІСОВЕ ТАКСІ
По дорозі жук повзе,
На спині листок … (везе, несе).
А ЯК У НИХ?
Є ім’я у мене і в сестрички,
А щеня і котик мають … (клички).
НОВИЙ ГЕРОЙ
Їжак згорнувся у клубок.
-          Я, - каже, - не їжак, а… (Колобок).
(для старших)1. записати тлумачення слова
        Мати батька або матері (бабуся)
-          Квіти, листя, гілки, сплетені в коло, яким зазвичай прикрашають голови дівчата (вінок).
-          Прилад для  визначення сторін світу (компас)
-          Машина для їзди, яку рухають ногами (велосипед).
-          Наука про минуле (історія).
-          Чоловік стосовно своїх дітей (батько).
2.записати тлумачення слова
-          Гра-задача, коли необхідно вписати літери в перехресні рядки клітинок накресленої фігури (кросворд).
-          Особа, що керує оркестром чи хором (диригент).
-          Небесне тіло, яке обертається навколо Сонця і отримує від нього світло і тепло (планета).
-          Мати дружини (теща).
-          Мати чоловіка (свекруха).
-          Свійський птах з червоним гребенем на голові і пишним хвостом, самець курки (півень).
Станція 4«Шифрувальник»
Координатор задає завдання. Оцінювання: 5 балів. 
Завдання: дізнайтеся, що написано в цій грамоті. Зібрати літери в слова вам допоможуть чарівні стрілочки.
Відповідь: Не кажи не вмію, а кажи навчуся.



1.«Розгадати ребус» (2 бали)
40а, 3тон,під3мка
2.«Розгадати ребус» (2 бали)
7Я, При5, За3мка
Станція 5 «Творча»
(старші)1.Складіть і запишіть з поданих слів прислів’я про мову.
Лине, серця, до, а,не, слово, стріла (Не стріла, а до серця лине)
2.Складіть і запишіть з поданих слів прислів’я про мову.
Хліб, а, слово, на ,обід, бережи, на, відповідь (Хліб бережи на обід, а слово – на відповідь)
(малі)1.Із поданих літер скласти слово.
Н, А, Р, У, А, К, Ї, К (Українка)
2.Із поданих літер скласти слово.
С, О, Л, О, В, Ї, Н, А (Соловїна)

Станція 6 «Народ скаже, як зав’яже»
Оцінювання:  одна правильна відповідь – 1 бал.
Старші   1. Завдання:відредагувати словосполучення.
1.Відмінити процедуру  (скасувати процедуру)
     2.Улетіти в теплі краї (полетіти у вирій)
     3.Відкрити очі (розплющити очі)
      4.Різка біль (різкий біль)
5.Зустрічаємося по суботам  (зустрічаємося щосуботи (по суботах))
6.Потерпіти поразку (зазнати поразки)
2.Завдання:відредагувати словосполучення.
1.На протязі години (протягом  (упродовж) години)
2.Я не маю мєлочі   не маю дрібних)
3.Підняти важливе питання (порушити важливе питання)
4.Обсудити проблему (обговорити проблему)
5.Повістка дня (порядок денний)
6.Отримати освіту (здобути освіту)
 Малі    1.Завдання. Пояснити фразеологізми.
1.  Води в рот набрати – мовчати
2..Заливатися червоним маком – червоніти
3. Накивати п’ятами – втекти
4.   Повісити носа – засумувати
5.Як кіт наплакав – мало
2.Завдання. Пояснити фразеологізми
1.   Водити за ніс – обманювати
2.  Давати задній хід – відступати
3.  Задирати ніс – зазнаватися
4.Розбити глек – посваритися
5.Плутатися під ногами  - заважати
Станція 7 «Жартівлива»
Оцінювання:  одна правильна відповідь – 1 бал.
Малі 1.Відгадати загадки-жарти.
1.Жило триста котів і один чоловік. .Скільки було там ніг? (Дві)
2.Що в світі найшвидше? (Думка)
2.Відгадати загадки-жарти.
1.Що за трава, що й сліпий знає? (Кропива)
2.Мовчить, а сто дурнів навчить.(Книга)
Старші.1.Відгадати загадки-жарти.
1.Що тепліше одного кожуха? (Два кожуха)
2.Коли дурень розумний  (Коли мовчить)
3.У якому місяці люди найменше хліба їдять?(У лютому)
2.Відгадати загадки-жарти.
1.На що борошно у млині сиплеться?(на купу)
2.З якої миски не наїстися?(з порожньої)
3. .Завжди в роті, а не проковтнеш.(язик,зуби)

Станція 8 «Спортивна»
Старші 1. Що є символом Олімпійських Ігор? (Факел)
2.Як називається споруда для проведення спортивних змагань? (Стадіон)
3. .Скільки гравців у футбольній команді? (11).
4.Якщо боксер не встає протягом десяти секунд - це... (Нокаут)
5. У цій грі можна оголошувати шах і мат. (Шахи)
6.Викладач фізичної культури, фахівець в даному виді спорту - це ... (Тренер)
7. Найкрасивіший вид спорту на льоду - це ... (Фігурне катання)

1.Який музичний інструмент сповіщає про початок і кінець раунду в боксі? (Гонг)
2. Спеціальна споруда для безпеки стрільби - це (Тир)
3.Передача м'яча іншому гравцеві - це ... (Пас)
4. Найважливіша фігура в шахах - це ... (Король)
5. В якому виді спорту вдягають рукавиці? (Бокс).
6. Хто такі Андрій Шевченко та Олег Блохін? (Видатні футболісти).
7. .Під час якої гри вболівальники кричать: «Олє-олє-олє»? (Футбол).

Малі   1.Яка медаль вручається за найвище спортивне досягнення? (Золота)
2. У якому виді спорту відомі: Брати Кличко (Бокс)
3. Під час якої гри вболівальники кричать:»Шайбу-шайбу»? (Хокей).
4.Покритий льодом майданчик - це ... (Каток)
5. Мета цієї гри - забити м'яч у ворота супротивника. (Футбол)
6. Гра з шайбою - це ... (Хокей)

1.Головний убір для захисту від травми. (Шолом)
2. Як називають спортсмена, який здобув перемогу у змаганнях? (Чемпіон)
3. Попадання м'яча у ворота - це ... (Гол)
 4.Скільки всього таймів у футболі? (Два)
5. Як називають молодого спортсмена? (Юніор)
6.Що захищає воротар? (Ворота).
              Станція 9 «Історична»
Старші  1.Дати відповіді:
1.Що означає слово « козак»?( вільна людина)
           2.Хто хрестив Русь? ( кн. Володимир )
Встановити відповідність
1932-1933рр. – Голодомор в Україні.
10 березня 1861року- помер Т.Г.Шевченко
26 квітня 1986р. – Чорнобильська катастрофа.
2.Дати відповіді
 1.Легендарний засновник Києва? (Кий)
2.Коли і де було вперше надруковано  «Кобзар»  Шевченка?   (1840-Петербург)            
Встановити відповідність
988р.- Хрещення Русі..
22 січня 1919р. – Злука УНР і ЗУНР.
2013-2014 - Євромайдан
малі    1.Встановити відповідність
7 січня – Різдво Христове
9 березня 1814року-день народження Т.Г.Шевченка
28 червня 1996р – Прийняття Конституції України.
2.Встановити відповідність
21 лютого –Міжнародний день рідної мови
24 серпня 1991р – Проголошення Незалежності України.
9 листопада –День писемності

                      Станція 10  «Математична»
 1.Анаграми(переставте букви в словах, і отримаєте    математичні терміни): ЛЕНЕІД, БІДР,  МЯРАП.
 (ВІДПОВІДЬ: ділене, дріб, пряма. ).
«Хто швидше»
Перед вами вираз 987654321=100. Зробіть його вірним, використовуючи 4 знаки «+» або «-» у його лівій частині.  (ВІДПОВІДЬ: 98 — 76 + 54 + 3 + 21 = 100.).

2.Анаграми(переставте букви в словах, і отримаєте    математичні терміни): НЬМІПРО, СОЛИЧ,БОМР(промінь, число,ромб)
«Хто швидше»
Перед вами вираз 987654321=100. Зробіть його вірним, використовуючи 4 знаки «+» або «-» у його лівій частині.  (ВІДПОВІДЬ: 98 — 76 + 54 + 3 + 21 = 100.).

Малі  1.Дати відповіді:
1.Результат дії додавання (сума).
2.Інструмент для вимірювання відрізків (лінійка).
3.Найменше натуральне число ( один).
4.Прямокутник, у якого всі сторони рівні називається…  (квадратом).
2. Дати відповіді:
1.Результат дії ділення (частка).
2.На це число ділити не можна (нуль).
3.Сума довжин усіх сторін трикутника називається…( периметром).
4.Результат дії множення (добуток).
Станція 11« Інтелектуалів»
Малі     1. Скринька для зберігання коштовностей?
- тумбочка;- шафа;- шкатулка;- коробочка.
2. Якими словами закінчується прислів’я «Учення світ, а …»
– темнота – товариш;– невчення тьма;
– знання – сила;– сила є – розуму нетреба.
3.  Як водії називають автомобільне кермо?
– бублик;– сушка;– баранка;– рогалик.
4. Третій день тижня …
– вівторок;– середа;– четвер;– п’ятниця.
5. При падінні чого прийнято загадувати бажання?
– температури;– зірки;– дисципліни;– курсу гривні.
6. Як називається збірник географічних карт?
– шпатель;–  шифон;– сатін;– атлас.
Станція 11« Інтелектуалів»
1. Що показує суддя футболісту, роблячи попередження?
– жовту карту;– язик;– паспорт;– квиток.
2. Скільки вушок у 3 котенят?
– 3;– 5;– 8;– 6.
3. Що використовують безсовісні спортсмени для покращення результату?
– допінг;– моторчик;– ворожіння;– скіпідар.
4. Четверта нота нотного стану …
– ре;– мі;– фа;– ля.
5. Що можна приготувати, але не можна з’їсти?
– суп;– уроки;– салат;– деталь.
6. Улюблений звук учня.
– дзвінок;– мелодія;– сингал;– сирена.

Старші      1.«Справжні імена»
Назвати справжні імена письменників: 
 Олена Пчілка (Ольга Петрівна Драгоманова) 
 Марко Вовчок ( Марія Олександрівна Вілінська) 
 Карпенко-Карий (Іван Карпович Тобілевич) 
2.«Справжні імена»
Назвати справжні імена письменників: 
 Кобзар (Тарас Григорович Шевченко) 
Леся Українка ( Лариса Петрівна Косач-Квітка) 
 Каменяр (Іван Якович Франко) 
Станція12 «Лінгвістична»
Старші    1. Назвати антоніми до запропонованих слів.
Сміятися (плакати)                               Активний (пасивний)
Корисний (шкідливий)                           Хворіти (видужати)
Захід (схід)                                             Ганьба (слава
 Мирний (агресивний)                        Зачин (кінцівка)                                      Бадьорість (втома)
2.Назвати антоніми до запропонованих слів
Минуле (сучасне)                                   Згадати (забути)
Працьовитий (лінивий)                          Прокинутися (заснути)
Вітатися (прощатися)                         Світанок (присмерк)
Хвалити (лаяти)                                    Щедрість (скупість)
Оптиміст(песиміст)               
Малі   1. Додаючи лише одну літеру на початку чи наприкінці слова, утворіть нове слово з новим значенням.
Линок
Буря
Міх
2.. Додаючи лише одну літеру на початку чи наприкінці слова, утворіть нове слово з новим значенням
Буква
Їжа
Кобза
                   Станція 13 Логічна
Визначити номер місця для паркування, яке зайняв  автомобіль.
Це завдання пропонується першокласникам в китайській початковій школі. Вони відповіли  за 20 секунд. А ви?
Після проходження всіх станцій, учні збираються в актовому залі. На сцену виходить вчитель.
Вчитель.  Ну, що ж… Усі станції пройдені, крім однієї «Творчої». Для того, щоб закінчити нашу квест-гру, я пропоную вам подивитися  підготовлені творчі номери.
         Українці – співучий народ. Кажуть, де три українці, там цілий хор. Споконвіку наші предки мали хист до співу.
Федір Пантонов «Любіть рідну мову»
Мова — краса спілкування,
Мова — як сонце ясне,
Мова — то предків надбання,
Мова — багатство моє.
Мова — то чиста криниця,
Де б'є, мов сльоза, джерело,
Мова — це наша світлиця,
Вона як добірне зерно.
Мова — державна перлина,
Нею завжди дорожіть:
Без мови немає країни —
Мову, як матір, любіть!
Гумористична сценка
«Вчителька української мови на побаченні»
Він: Леся…
Вона: ЛесЮ!
Він: Коли я тебе встрєтіл…
Вона: Зустрів!
Він: Я поняв…
Вона: Зрозумів!
Він: Що ти – моя неповторіма…
Вона: Неповторна!!! Ох… А тепер зберись і повтори все речення спочатку.
Він: Лесю! В общем…
Вона: Отже!
Він: Отже, я покликав тебе до ресторану, щоб відзначити подію – я придбав яхту. І вгадай як я її назвав?
Вона: Не маю жодної уяви
Він: (повільно) Леся Українка
Вона: Ох!
Він: Таке ім’я написане на яхті, але вгадай як я офіційно вписав її у папери?
Вона: Як, коханий?
Він: (піднесено): Лариса  Петрівна Косач
Вона: Який же ти в мене романтичний! Це  справді доречно відзначити!
Він: Зараз покличу офіціанта (йде)
Вона (швиденько телефонує подрузі): Маринко, привіт! Ану вгадай, де я!
-         Ні, не на педраді! Чого б я тоді телефонувала?
-         Ні, не на батьківських зборах!
-         Ні, не в театрі Магара!
-         Та ні!!! Послухай, я НА ПОБАЧЕННІ!
-         Ні, не на літературному побаченні з Іваном Франком,  а на справжньому у справжньому РЕСТОРАНІ!
-         Все, бувай, бо зараз шампанське принесуть (сміється)
Він повертається. Слідом заходить офіціант.
Офіціант: Здравствуйте!
Вона: (обурено) Що?!!!
Офіціант: (спантеличено) Що що?
Вона: А ну швиденько вийди з класу тьфу залу, перевір у паспорті своє громадянство і повертайся, а ми зробимо вигляд, що сталася прикра помилка.
Офіціант тікає з класу, стукає в двері
Вона: Ввійдіть
Офіціант: Доброго вечора, шановне товариство! Дозвольте запропонувати Вам меню
Вона: (читає меню) Так… Тірамісу… Фондю… Фуагра… Карпаччо… Шановний, а чому у вас всі страви – це слова іншомовного походження?
Офіціант розводить руками
Вона: Я не розумію, де наші українські страви: калач, рогалик, борщ, куліш, лемішка, пундики врешті-решт?
Офіціант: Вибачте, але таких страв у нас немає.
Вона: Тоді записуйте. Приготувались? Ми будемо замовляти пюре з духмяним тмином, жовтогарячими помідорами і питимемо морквяний сік.
Офіціант: А як?..
Вона: НЕ ЗНАЮ! Не знаю, як пишеться: морквяяяяний, духмяяяяний, тмяяяяний… Не знаю. Записав? Давай подивлюсь.
Дістає з маленької сумочки: крейду, зошити, «Кобзар», червону ручку.
Він: Крейда? Нехай. Ручка? Нехай. Зошити з української мови учнів 9 класу? Розумію – як завжди будеш перевіряти в таксі. Але навіщо ти притягла на наше побачення Тараса Григоровича?
Вона: Ти що?! Я на двір без «Кобзаря» не виходжу! (перевіряє листочок офіціанта) Шановний, три помилочки! Ганьба. На чайові навіть не розраховуйте!

Вед.1. Нащадкам мову передам,як скарб,
Я зрозуміть нездатна тих людей,
Що рідної зреклися мови,
На тиждень- в місто,і , дивись,іде
Й російською до земляків говорить.
Ні, я не проти неї-Боже збав!
Але ж у нас прекрасна рідна мова!
Відтінків скільки в неї!Скільки барв!

Вед.У ній – і сива давнина, й нова…
У ній далеких предків пісня й сталь,
Звитяга, мужність поколінь минулих…
В ній мудрість Кобзаря, його печаль,
В ній голос Рильського, Франка, Сосюри…
Нащадкам передам,як цінний скарб,
Багату нашу українську мову.

Вед.Як боляче вистукує у скронях,
Коли зневагу бачу я до слова!
Бо розуміть нездатна тих людей,
Які так легко відреклись від мови.
Для мене зрадить їй – це значить те,
Що Батьківщині зрадить.Знову й знову
Пояснюю цю думку дітям я
Й пишаюсь, що цінують рідну мову,
Що миле їм,як пісня соловя,
Дзвінке і чисте українське слово.
Вед. Наш конкурс  добігає кінця. Його  ми присвятили її величності українській мові, щоб ще раз підкреслити, що те, чим ми повсякденно користуємося, те, чим оформлюємо свої думки, у що вливаємо емоції, є справжнім дивом, великим і прекрасним.
Наше свято – це поетична передмова до досконалого вивчення рідної мови. Вивчати її, удосконалювати свої знання, збагачувати словниковий запас під час читання і спілкування, досконало володіти нею – обов'язок кожного справжнього українця.
Сьогодні, ми ще раз переконалися у тому, що українська мова – це безмежний океан. Вона мелодійна, як пісня солов'я, прекрасна і барвиста, наче дощова веселка. Не можна ходити по рідній землі, не зачаровуючись виплеканою у віках рідною мовою.
Отже, шановне журі, просимо оголосити результати нашої гри-конкурсу.
         Дозвольте розпочати нагородження учасників квест-гри «У царстві рідної мови». ( директор вручає грамоти квестерам)
ВИКЛАДАЧ:  Завершити наш  конкурс  хотілося б словами Олеся Гончара: «Мова – це доля нашого народу, і вона залежить від того, як ревно ми всі плекатимемо її».
Кожному учаснику нашого змагання ми даруємо «Абетку побажань».
  « Абетка  побажань»
А – активності  творчої.
Б– безхмарності  небесної.
В – віри  розсудливої.
Г – гумору  неміряного.
Г – ґречності  щоденної.
Д – достатку  життєвого.
Е – економії  розумної.
Є – єдності  сімейної.
Ж– життя  безкінечного.
З – здоров’я  безмежного.
І – імені  чистого.
Ї – їздити в подорожі.
К – кохання  доброго.
Л – людяності  Щирої.
М – мрії  здійсненної.
Н – наснаги  професійної.
О – обрію  барвистого.
П – посмішки чуйної.
Р – радості всесильної.
С – спокою літнього.
Т – теплоти  родинної.
У – успіху  великого.
Ф – фантазії гармонійної.
Х – хліба  цілющого.
Ц – царини  домашньої.
Ч – чарівності  приємної.
Ш – широти  духовної.
Щ – щастя  невичерпного.
Ю – юності  сердечної.
Я – ясності  майбутньої.
На цьому наша гра завершена. Всім спасибі за активну участь.




Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.