Мета:привернути увагу дітей до безпеки життєдіяльності та попередити і вберегти їх від біди,розвивати
та поглиблювати знання учнів з основ безпеки життєдіяльності,виховувати почуття відповідальності за власне життя та
життя товаришів..
Перебіг заходу
Ведучий: Доброго дня усім присутнім у цій залі! Сьогодні ми
зібрались для того, щоб перевірити знання з правил безпеки життєдіяльності.
Ви
вже маєте певний життєвий досвід, певні знання та навички, які допомагають вам
усвідомити, що найвищою цінністю на світі є людське життя та здоров'я. Як його
зберігати ви вже знаєте. Саме ваші знання ми сьогодні перевіримо.
Учень:
(Читає вірш А.Семенович «Куди телефонувати в разі
небезпеки»)
Діти
повинні вміти та знати,
Як допомогу собі викликати.
Пожежа, вогонь, як ти вдома один,
Швиденько дзвони й викликай «101».
Адресу назви, що горить і як звати,
Пожежників треба тоді вам гукати.
Злодюга у хату хоче пробратись...
Як діяти? Як бути? Як рятуватись?
В міліцію треба дзвонити негайно,
Ти номер «102» хутчіш набирай-но.
Хворіє хтось дуже й не може вже встати -
Людину потрібно скоріш рятувати,
Ти медиків виклич, «швидку допомогу»
«103» набирай і гукай на підмогу.
В квартирі ти раптом почув запах газу -
Не гайся, дзвони «104» відразу.
Ці служби
нас виручать завжди з біди.
Ведучий:
У нас є дві команди.
Виступи команд буде оцінювати наше поважне
журі у складі: (ознайомлення
з членами журі). Пропонуємо командам відрекомендуватися та привітатися.
Отже, першим нашим конкурсом буде саме привітання команд.
Привітання
команд
Ведучий:
Максимальна оцінка цього конкурсу – 3 бали. Команди по
черзі показують свої виступи, презентують назву, девіз, емблему. Журі оцінює
виступи та коментує оцінки.
Команда «Пожежників»
Девіз команди -
« Вогонь для людей другом є,
Але ще й шкоди
завдає.
Коли негідно
поведешся,
То так і лиха
наберешся».
Команда «Пішоходів
Девіз команди -
«Ми веселі пішоходи. Правила дороги завжди пам’ятаємо .
Щоб не трапилось
біди, то про них не забувайте й Ви».
1.Здоровий спосіб життя
1. Як називають важкий хворобливий стан, викликаний
перегріванням організму? (Тепловий удар)
2.Як називають важкий хворобливий стан, спричинений
сильним перегріванням сонячним промінням? (Сонячний
удар)
3.Як називають ушкодження кісток? (Перелом, тріщина)
4.Як називають ушкодження частини тіла внаслідок
дії вогню. (Опік)
5.Як називається стан, коли існує перешкода
проходженню повітря в легені, спричинена шматочком їжі або іншим предметом? (Задушення)
6. Як називається хвороба,
спричинена уживанням алкоголю? (Алкоголізм)
7. Що станеться з дітьми при
вживанні алкоголю? (Отруєння, втрата
пам'яті)
8. Які ще шкідливі звички ви
знаєте? (Паління, токсикоманія)
2 команда.
1.Заверши прислів'я: бережи одяг, доки новий, а ... /здоров'я, доки молодий/
2. Відомо, що стан здоров'я залежить від умов та способу життя, /від впливу навколишнього середовища, від спадковості і від рівня розвитку медицини. Як по-твоєму: від чого він залежить найбільше, а від чого - найменше?
/на 50% - від умов та способу життя, на 20% - від впливу навколишнього середовища, на 20% - від спадковості, на 10% - від рівня розвитку медицини/.
З.Як називається розділ біології, що вивчає закономірності взаємовідношень тварин, рослин, мікроорганізмів між собою і з навколишнім середовищем? /екологія/
4. Коли в XV столітті цей продукт завезли до Європи, в різних країнах тих, хто його вживав, карали різними способами. В Англії, наприклад, водили по центральних площах з петлею на шиї, як злочинців або злодіїв. У Туреччині за це саджали на кіл. У Росії цар Михайло Романов видав указ, що заборонив це і передбачав покарання — биття батогом і відрізання ніздрів, заслання до Сибіру або страту за торгівлю цим продуктом.Про який же продукт іде мова? /тютюн/
5.Скільки хвилин життя забирає куріння однієї сигарети? /15 хвилин/
6.Оціпеніння, оніміння, безумство, приголомшення - це в грецькій. А в нашій мові - це... /наркотики/
7.Чи є безпечні наркотики? /ні/
8. З якими хворобами нерозривно пов'язана наркоманія? /ВІЛ-СНІД/
9. Про кого кажуть, що він - викрадач розуму? /алкоголь/
10. В яких країнах алкоголь поза законом, а п'яниці жорстоко караються? /мусульманських/
3 команда. ВІЛ-СНІД
2. Відомо, що стан здоров'я залежить від умов та способу життя, /від впливу навколишнього середовища, від спадковості і від рівня розвитку медицини. Як по-твоєму: від чого він залежить найбільше, а від чого - найменше?
/на 50% - від умов та способу життя, на 20% - від впливу навколишнього середовища, на 20% - від спадковості, на 10% - від рівня розвитку медицини/.
З.Як називається розділ біології, що вивчає закономірності взаємовідношень тварин, рослин, мікроорганізмів між собою і з навколишнім середовищем? /екологія/
4. Коли в XV столітті цей продукт завезли до Європи, в різних країнах тих, хто його вживав, карали різними способами. В Англії, наприклад, водили по центральних площах з петлею на шиї, як злочинців або злодіїв. У Туреччині за це саджали на кіл. У Росії цар Михайло Романов видав указ, що заборонив це і передбачав покарання — биття батогом і відрізання ніздрів, заслання до Сибіру або страту за торгівлю цим продуктом.Про який же продукт іде мова? /тютюн/
5.Скільки хвилин життя забирає куріння однієї сигарети? /15 хвилин/
6.Оціпеніння, оніміння, безумство, приголомшення - це в грецькій. А в нашій мові - це... /наркотики/
7.Чи є безпечні наркотики? /ні/
8. З якими хворобами нерозривно пов'язана наркоманія? /ВІЛ-СНІД/
9. Про кого кажуть, що він - викрадач розуму? /алкоголь/
10. В яких країнах алкоголь поза законом, а п'яниці жорстоко караються? /мусульманських/
3 команда. ВІЛ-СНІД
1 .Чи відрізняються за зовнішнім виглядом
ВІЛ-інфікований та хворий на СНІД від здорової людини? /ні/
2. Що є найефективнішим захистом від ВІЛ-інфекції?(Знання про шляхи передачі ВІЛ та недопущення ризикованої щодо ВІЛ-інфікування поведінки.)
3. Назвіть шляхи передачі ВІЛ. (Статевий шлях, через кров, від ВІЛ-інфікованої матері до дитини/
4. Чи можна заразитися ВІЛ через поцілунки? (Практично це малоймовірно, хоча теоретично можливо, якщо партнери мають травми слизової оболонки рота.)
5. Чи хворіють на СНІД тварини і чи можна від них заразитися?
(Ні, бо ВІЛ, який є причиною захворювання на СНІД - це вірус імунодефіциту людини/
6. Чи можна заразитися вірусом імунодефіциту людини під час рукостискань, користування спільним посудом? (Ні.)
7. Чи передається ВІЛ через повітря? /ні[
8. Чому немає необхідності ізолювати ВІЛ-інфікованих? / вірус не передається побутовим шляхом./
9. Чи передасться СНІД через нестерильний медичний інструментарій? /так/
2. Що є найефективнішим захистом від ВІЛ-інфекції?(Знання про шляхи передачі ВІЛ та недопущення ризикованої щодо ВІЛ-інфікування поведінки.)
3. Назвіть шляхи передачі ВІЛ. (Статевий шлях, через кров, від ВІЛ-інфікованої матері до дитини/
4. Чи можна заразитися ВІЛ через поцілунки? (Практично це малоймовірно, хоча теоретично можливо, якщо партнери мають травми слизової оболонки рота.)
5. Чи хворіють на СНІД тварини і чи можна від них заразитися?
(Ні, бо ВІЛ, який є причиною захворювання на СНІД - це вірус імунодефіциту людини/
6. Чи можна заразитися вірусом імунодефіциту людини під час рукостискань, користування спільним посудом? (Ні.)
7. Чи передається ВІЛ через повітря? /ні[
8. Чому немає необхідності ізолювати ВІЛ-інфікованих? / вірус не передається побутовим шляхом./
9. Чи передасться СНІД через нестерильний медичний інструментарій? /так/
4 команда. ВІЛ-СНІД
1.Як розшифровуються абревіатури "ВІЛ" і "СНІД"? (Вірус імунодефіциту людини; синдром набутого імунного дефіциту.)
1.Як розшифровуються абревіатури "ВІЛ" і "СНІД"? (Вірус імунодефіциту людини; синдром набутого імунного дефіциту.)
2. У якому році було відкрито ВІЛ? (1983 році.)
З. Через який проміжок часу після передбачуваного
зараження доцільно пройти тестування на ВІЛ-інфекцію?(Через 3-6 місяців,
коли організм людини виробить антитіла до ВІЛ.)
4. Чи існує вакцина або ліки проти ВІЛ-інфекції? (Вакцини досі не існує, а антивіруси і лікарські препарати повністю не допаюють ВІЛ-інфекцію, але уповільнюють розвиток хвороби.)
5.Чи передається ВІЛ через повітря? (Ні.)
6. Чи можна заразитися вірусом імунодефіциту людини під час рукостискань, користування спільним посудом? /Ні/
7. За якої температури гине вірус імунодефіциту людини?(Прикип'ятінні вірус гине миттєво.)
8. Чому немає необхідності ізолювати ВІЛ-інфікованих? /Він не передається побутовим шляхом.)
9. У якому році в Україні було зареєстровано перший випадок ВІЛ-інфекції? (У 1987 році.)
10. Чи хворіють на СНІД домашні тварини і чи можна від них заразитися?
(Ні, бо ВІЛ, який є причиною захворювання на СНІД - це вірус імунодефіциту людини.
4. Чи існує вакцина або ліки проти ВІЛ-інфекції? (Вакцини досі не існує, а антивіруси і лікарські препарати повністю не допаюють ВІЛ-інфекцію, але уповільнюють розвиток хвороби.)
5.Чи передається ВІЛ через повітря? (Ні.)
6. Чи можна заразитися вірусом імунодефіциту людини під час рукостискань, користування спільним посудом? /Ні/
7. За якої температури гине вірус імунодефіциту людини?(Прикип'ятінні вірус гине миттєво.)
8. Чому немає необхідності ізолювати ВІЛ-інфікованих? /Він не передається побутовим шляхом.)
9. У якому році в Україні було зареєстровано перший випадок ВІЛ-інфекції? (У 1987 році.)
10. Чи хворіють на СНІД домашні тварини і чи можна від них заразитися?
(Ні, бо ВІЛ, який є причиною захворювання на СНІД - це вірус імунодефіциту людини.
(до вболівальників) А зараз ми з вами пограємо у
гру"Корисно - шкідливо".
Вітання під час
зустрічі...
Брати до рота та
гризти всілякі предмети - ручки, олівці...
Допомагати слабшим,
маленьким, хворим...
Виконувати ранкову
гімнастику...
Смоктати палець...
Доглядати за
власним одягом, взуттям...
Дотримуватись
режиму дня...
Гризти нігті...
Колупатись у
носі...
Говорити
неправду...
Довго засиджуватись
біля телевізора...
Палити, уживати
алкогольні напої...
2. Я – учасник дорожнього руху
1 команда.
1.Як
називається «зебра» на дорозі? (Пішохідний
перехід)
2. З якого віку дозволено пересуватися на
велосипеді дорогами загального користування? (З 14 років)
3.Кого ми називаємо
учасниками дорожнього руху? (Пішоходів,
водіїв, пасажирів)
4. Який
дорожній знак установлюють поблизу шкіл?
(«Діти»)
5. Який поворот
більш небезпечний — лівий чи правий? (Лівий,
тому що рух правосторонній)
6. Яке перехрестя
називають регульованим? (Те, де є
світлофор або регулювальник)
7.Якої сторони слід
дотримуватися, крокуючи тротуаром? (Правої)
8. Зі скількох
років дітям дозволено їздити на передньому сидінні автомобіля? (3 12 років)
9.Як велосипедист
повинен інформувати інших учасників руху про намір зупинитися? (Підняти руку вгору)
10. Чи можна
переходити дорогу навскоси? (Ні, тому що,
по-перше, шлях стає довшим,а по-друге, складніше побачити транспорт, що
рухається з боку спини)
2 команда.
1. Чи можна
перевозити на велосипеді пасажира віком 9 років? (Ні, лише до 7років — на спеціально обладнаному сидінні з підніжками)
2.Де та які
катафоти встановлюються на велосипеді? (Спереду
— білий, ззаду — червоний. Можливі катафоти на колесах)
3. Чому на заміських дорогах пішоходи повинні рухатися назустріч руху? (Рухаючись узбіччям назустріч руху, пішоходи
завжди бачать транспорт, що наближається)
4. Як слід
переходити дорогу, якщо ви вийшли з автобуса? (Не можна обходити транспорт ні попереду, ні позаду, потрібно зачекати,
коли він від'їде й дорогу буде видно в обидва боки, ще краще — відійти на
безпечну відстань від автобуса. А якщо є пішохідний перехід, то переходити
через дорогу слід по переходу)
5. У якому віці
можна отримати права на управління автомобілем? (З 18 років)
6. Чи завжди
пасажирам потрібно пристібатися ременями безпеки? (Так, завжди)
7. 3 якого віку
можна навчатися управлінню автомобілем? (316
років)
8. Чи є у
велосипедиста шлях гальмування? (Так)
9. Яке положення
регулювальника забороняє рух усім учасникам руху? (Рука піднята догори)
10. 3 якою максимальною швидкістю повинен
рухатися транспорт у населеному пункті? (Не більш ніж 60 км/год )
3 команда. Дорожній рух
1 .В якому місці можна переходити дорогу? /По пішохідному переходу/
2.Як має рухатись пішохід за відсутності тротуару? /назустріч руху автотранспорту/
3. Як має рухатись пішохід за наявності тротуару? /по правій стороні, один потік не заважає руху іншого/
4.Чому при переході вулиці треба дивитись спочатку ліворуч, а потім праворуч? /бо в нас правосторонній рух/
5.Що називається пішохідним переходом? /розмітка у вигляді широких суцільних ліній, нанесених на проїжджу частину/
6. Як і де потрібно переходити вулицю, дорогу? /за сигналом світлофора, по пішох. переходу/
7.Як потрібно переходити вулицю після виходу з транспорту? /автобус,тролейбус - позаду, трамвай - спереду/
8.Як має вести себе пішохід, коли жовтий сигнал світлофора застав його під час переходу дороги? /дійти до середини дороги і чекати зеленого сигналу світлофора/.
9.Як велосипедист має переїжджати залізничну колію? /ведучи велосипед в руках/
10.Який знак має бути встановлений поблизу школи? /увага! діти/
1 .В якому місці можна переходити дорогу? /По пішохідному переходу/
2.Як має рухатись пішохід за відсутності тротуару? /назустріч руху автотранспорту/
3. Як має рухатись пішохід за наявності тротуару? /по правій стороні, один потік не заважає руху іншого/
4.Чому при переході вулиці треба дивитись спочатку ліворуч, а потім праворуч? /бо в нас правосторонній рух/
5.Що називається пішохідним переходом? /розмітка у вигляді широких суцільних ліній, нанесених на проїжджу частину/
6. Як і де потрібно переходити вулицю, дорогу? /за сигналом світлофора, по пішох. переходу/
7.Як потрібно переходити вулицю після виходу з транспорту? /автобус,тролейбус - позаду, трамвай - спереду/
8.Як має вести себе пішохід, коли жовтий сигнал світлофора застав його під час переходу дороги? /дійти до середини дороги і чекати зеленого сигналу світлофора/.
9.Як велосипедист має переїжджати залізничну колію? /ведучи велосипед в руках/
10.Який знак має бути встановлений поблизу школи? /увага! діти/
4 команда. Правила дорожнього руху
1. Як має вести себе пішохід, коли жовтий сигнал світлофора застав його під час переходу дороги? / дійти до середини дороги і чекати зеленого сигналу світлофора/
2. По якій стороні повинен рухатися пішохід поза населеним пунктом? /назустріч транспорту/
З Хто контролює дотримання правил дорожнього руху ? ІДАІІ
4. Яку кількість пасажирів може перевозити автобус? /скільки є посадочних місць/
5. Назвіть види громадського транспорту /автобус, тролейбус, трамвай, маршрутне таксі/
6. Де пішохід повинен чекати транспортний засіб? /лише на зупинці/
7. З якого віку можна перевозити дітей на передньому сидінні легкового авто? Із 12 років/
8. Коли дитина має право їхати на задньому сидінні мотоцикла, моторолера? Із 12 років і за умови зросту не менше 145 см/
9. Чи можна перевозити дітей шкільного віку на рамі велосипеда? /категорично ні/
1. Як має вести себе пішохід, коли жовтий сигнал світлофора застав його під час переходу дороги? / дійти до середини дороги і чекати зеленого сигналу світлофора/
2. По якій стороні повинен рухатися пішохід поза населеним пунктом? /назустріч транспорту/
З Хто контролює дотримання правил дорожнього руху ? ІДАІІ
4. Яку кількість пасажирів може перевозити автобус? /скільки є посадочних місць/
5. Назвіть види громадського транспорту /автобус, тролейбус, трамвай, маршрутне таксі/
6. Де пішохід повинен чекати транспортний засіб? /лише на зупинці/
7. З якого віку можна перевозити дітей на передньому сидінні легкового авто? Із 12 років/
8. Коли дитина має право їхати на задньому сидінні мотоцикла, моторолера? Із 12 років і за умови зросту не менше 145 см/
9. Чи можна перевозити дітей шкільного віку на рамі велосипеда? /категорично ні/
3. Пожежна тривога
1 команда
1.
Чи можна вибивати вікна при пожежі? (Ні, бо у приміщення почне поступати свіже повітря, яке й прискорює
горіння)
2. Чи можна гасити електроагрегат або електромережу,
що горять, водою або пінним вогнегасником?
(Ні, якщо вони під напругою. Перед гасінням їх слід знеструмити)
3. Чому у дитячих закладах двері приміщень
відчиняються назовні? (Тому, що у такому
випадку при евакуації не створюється велике скупчення людей).
4. Яка діжка є найнебезпечнішою: наповнена
бензином чи порожня, у якій раніше зберігався бензин? (Порожня: в ній може створитися вибухонебезпечна концентрація парів
бензину з повітрям).
5. Чому не можна кидати у вогонь
аерозольні упаковки? (Аерозольні упаковки
- вибухонебезпечні)
6. Чи можна вмикати світло, якщо у квартирі
відчувається запах газу? (Ні, через те,
що при вмиканні світла може виникнути іскра, що при наявності газу може
спричинити вибух).
7. Як погасити палаючий на людині одяг? (Потрібно зупинити його, повалити на землю і
качати, збиваючи полум’я. Можна обернути ковдрою. Однак, коли це робить людина,
що горить, вона повинна берегтися отруєння чадним газом у приміщенні).
8. Що треба робити, якщо під час перегляду
телевізора з нього пішов дим? (Вимкнути
телевізор. Викликати пожежну службу, покликати на допомогу дорослих, або самому
накинути на телевізор щільну тканину, ковдру.)
9.Куди треба
телефонувати під час пожежі, що треба повідомляти? (Викликати пожежну службу за телефоном 101. Повідомити, що і де горить,
адресу: вулицю, номер дому, під’їзду, код вхідних дверей; своє прізвище)
2 команда.Протипожежна безпека
І.Чи можна гас, бензин, нафту загасити водою? (ні, вони легші за воду і, виринаючи на поверхню, продовжують горіти)
2. Чи повинен постраждалий, на якому горить одежа, бігти? (ні, бо вогонь тільки розгорається)
І.Чи можна гас, бензин, нафту загасити водою? (ні, вони легші за воду і, виринаючи на поверхню, продовжують горіти)
2. Чи повинен постраждалий, на якому горить одежа, бігти? (ні, бо вогонь тільки розгорається)
3. Чи можна гасити водою електроприлади? (ні, бо вода є провідником
електрики)
4. Якого кольору каски у сучасних пожежників? (білого, щоб їх було видно в диму і кіптяві).
5. Рідкогорюча речовина, яку видобувають із землі і використовують як сировину для виготовлення гасу (нафта).
6. Природне або штучне заглиблення в землі, де збирається і затримується вода, (водоймище).
4. Якого кольору каски у сучасних пожежників? (білого, щоб їх було видно в диму і кіптяві).
5. Рідкогорюча речовина, яку видобувають із землі і використовують як сировину для виготовлення гасу (нафта).
6. Природне або штучне заглиблення в землі, де збирається і затримується вода, (водоймище).
7.При пожежі дзвонити за телефоном ... (101)
8.Коли в приміщенні чути запах газу, чого не можна робити?(запалювати світло, вогонь)
9.В газову службу в разі необхідності потрібно звернутися за телефоном (104)
8.Коли в приміщенні чути запах газу, чого не можна робити?(запалювати світло, вогонь)
9.В газову службу в разі необхідності потрібно звернутися за телефоном (104)
3 команда. Протипожежна безпека і безпечне користування
газом
1. Як називалась висока башта, з якої в далекі часи спостерігали за пожарами? {каланча)
1. Як називалась висока башта, з якої в далекі часи спостерігали за пожарами? {каланча)
2.Хто такий брандмейстер? {командир пожежної частини)
3. Хто керував пожежною справою в козацьких полках? (Обозний)
4. Якою тканиною можна обгортати електричну лампу? (Ніякою)
5. Примусове звільнення приміщень. (Евакуація)
6. Неконтрольоване горіння.(Пожежа)
7. Де в задимлених приміщеннях потрібно шукати дітей? (У шафі, під ліжком)
8. Як слід добиратись до виходу, коли в приміщенні з'явилось багатодаму? /повзучи, бо дим підіймається вгору/
9. На чому повинна стояти увімкнена праска? /на металевій або керамічній підставці/
3. Хто керував пожежною справою в козацьких полках? (Обозний)
4. Якою тканиною можна обгортати електричну лампу? (Ніякою)
5. Примусове звільнення приміщень. (Евакуація)
6. Неконтрольоване горіння.(Пожежа)
7. Де в задимлених приміщеннях потрібно шукати дітей? (У шафі, під ліжком)
8. Як слід добиратись до виходу, коли в приміщенні з'явилось багатодаму? /повзучи, бо дим підіймається вгору/
9. На чому повинна стояти увімкнена праска? /на металевій або керамічній підставці/
4.Ребуси
Не той
пропав, хто в біду попав, а той пропав, хто духом занепав)
(Здоров`я-
це стан фізичного, духовного, соціального благополуччя, а не відсутність хвороб
чи фізичних вад)
1. Хай в тебе буде гострим, як в орла... (Зір)
2. Те, чого ти чекаєш від лікаря, коли захворів.
(Допомога)
3. Найвідоміший лікар. (Айболить)
4. Дуже корисна і смачна їжа, яка росте на деревах.
(Фрукти)
5. Не менш корисна і смачна їжа, яка росте на городах.
(Овочі)
6.
Те, що міститься у фруктах і
овочах. (Вітаміни)
7.
Вони окріпнуть, якщо вживатимеш
багато вітамінів. (М'язи)
Гра «Так -
ні»(болільники)
Ведучий зачитує «Шкідливі поради пані Шапокляк». Діти кажуть, можна так робити чи ні.
Ведучий: Йдете в школу - закуріть. І диміть, диміть,диміть!
Учні: Ні!
Ведучий:Замість чаю пийте пиво. І хворійте всі щасливо!
Учні: Ні!
Ведучий: Як дитина занедужає, це чудово дуже-дуже! Бо не треба в школу йти, можна
в ліжечко лягти.
Учні: Ні!
Ведучий: Чи потрібне сонце променисте, чи потрібне нам повітря чисте?
Учні: Так!
Ведучий: Чи треба вам із дітьми гратись, і гуляти, і розважатись?
Учні: Так!
Ведучий: Треба вам в футбол ганяти, м'яч в ворота забивати?
Учні: Так!
Ведучий: Їжте блекоту й дурман, щоб був у голові туман.
Учні: Ні!
Ведучий: Діти, ви це прочитайте, добре
все запам'ятайте. І зробіть усе не так, як вам радить Шапокляк.
5.Природа - наш дім
1-2 команди.
Ведучий: В похід потрібно
збиратися раніше, головне правильно
запастися продуктами тому, що у лісі чи
біля річки не буде крамниці і холодильника. Командам
пропонується (на листках) набір
продуктів, потрібно вибрати продукти, які придатні для далеких походів, і
позначити їх галочкою. Листки з відповідями здати журі. Максимальна оцінка – 3
бали.
ХЛІБ ГРЕЧКА КАПУСТА СОЛОНА
КАРТОПЛЯ КОНСЕРВИ М’ЯСНІ ЦИБУЛЯ
МАКАРОНИ КОВБАСА СУХАРІ
МОЛОКО ОЛІЯ СОНЯШНИКОВА МАСЛО ВЕРШКОВЕ
МОРКВА М’ЯСО БАНАНИ
РИБА ЦУКОР ТОРТ
СІЛЬ СИР ОЦЕТ
ЯБЛУКА ЯЙЦЯ
3-4 команди.
3-4 команди.
1 .Яка дуже гірка трава популярна в народній
медицині? (Полин)
2. Яку рослину рекомендує народна медицина прикладати при порізах?
2. Яку рослину рекомендує народна медицина прикладати при порізах?
(подорожник, алое)
3. Укуси яких тварин нашої місцевості можуть становити небезпеку? (бджола, оса, комар)
4. Що буде із бджолою, коли вона укусить? (Вона загине)
5. Найпопулярніші у світі лікарські овочеві рослини? (Цибуля, часник)
6. Чи є у наших лісах тварини, на яких не діє отрута гадюки? (їжак)
7.Домашні тварини, що можуть бути переносниками сказу (кіт, собака)
8.Виберіть отруйну рослину: деревій, звіробій, блекота, чебрець
9.Чи можна за допомогою якогось засобу перевірити отруйність грибів під час їх приготування? (ні)
10.Як рослини забезпечують існування на Землі? (виділяють кисень)
3. Укуси яких тварин нашої місцевості можуть становити небезпеку? (бджола, оса, комар)
4. Що буде із бджолою, коли вона укусить? (Вона загине)
5. Найпопулярніші у світі лікарські овочеві рослини? (Цибуля, часник)
6. Чи є у наших лісах тварини, на яких не діє отрута гадюки? (їжак)
7.Домашні тварини, що можуть бути переносниками сказу (кіт, собака)
8.Виберіть отруйну рослину: деревій, звіробій, блекота, чебрець
9.Чи можна за допомогою якогось засобу перевірити отруйність грибів під час їх приготування? (ні)
10.Як рослини забезпечують існування на Землі? (виділяють кисень)
6.Фольклорна
сторінка Ведучий: скласти прислів’я
1. Прийшла біда - ... (відчиняй ворота).
2. Іскру гаси до
пожежі, біду ... .(відведи до удару).
3. Не знаючи броду… (
не лізь у воду).
4. Криком вогню…(
не загасити).
5. Навчання-світло, а ... ( невчення - пітьма).
6 . Від вогню багато користі і…( багато шкоди).
7. Друзі пізнаються…(
в біді).
8. Їдь тихо -…(
обминеш лихо).
9. Коли їдеш в путь,-(обережним
будь).
10. Від маленької іскорки -(велике лихо).
Ведучий: (для болільників).
1. Транспортний засіб відьми, а також спортивне знаряддя маленького чарівника Гаррі Потера /мітла/
2. По щучому велінню вона привезла Омелька до царя /піч/
3. Те, на що добра фея перетворила гарбуз у казці «Попелюшка» /карета/
4. Троє коней, що запряжені у сані, а також шкільна оцінка /трійка/
5. Повітряний транспорт Баби Яги /ступа/
6. З пропелером, та не Карлсон /гелікоптер/
7. Він буває вітрильний, моторний, підводний /човен/
8.На яку відстань повинна добре проглядатися дорога в обидва боки?150-200 м.
9.Що найстрашніше під час виникнення пожежі чи іншого лиха? /паніка
1. Транспортний засіб відьми, а також спортивне знаряддя маленького чарівника Гаррі Потера /мітла/
2. По щучому велінню вона привезла Омелька до царя /піч/
3. Те, на що добра фея перетворила гарбуз у казці «Попелюшка» /карета/
4. Троє коней, що запряжені у сані, а також шкільна оцінка /трійка/
5. Повітряний транспорт Баби Яги /ступа/
6. З пропелером, та не Карлсон /гелікоптер/
7. Він буває вітрильний, моторний, підводний /човен/
8.На яку відстань повинна добре проглядатися дорога в обидва боки?150-200 м.
9.Що найстрашніше під час виникнення пожежі чи іншого лиха? /паніка
1.Червона корова всю солому на чорне борошно змолола.(Вогонь, попіл)
2. На пожежі не зіваємо. Як пожежних викликаємо? (101)
3. Чим вогонь гасити будемо, якщо воду не здобудемо? (Пісок, земля, цупка тканина)
4. Маленька зірка відлетіла, багато лиха наробила. (Іскра)
5. Лежить верба посеред села, розпустила гілля на кожне
подвір’я. (Дорога)
6. Два брати попереду біжать, а два позаду наздоганяють.
(Колеса).
7.Гра«Відгадай слово»
Огнеаскивгни -вогнегасники
Сокіп, ямлзе –пісок,земля
гапрозити -протигази
новат-левамар в’язпоак –ватно-марлева повязка
Огнеаскивгни -вогнегасники
Сокіп, ямлзе –пісок,земля
гапрозити -протигази
новат-левамар в’язпоак –ватно-марлева повязка
Вірда з доовю –відра з водою
Овсхщаи -сховища
еспіраторри-респіратори
еспіраторри-респіратори
засніхи юмкосит –захисні костюми
8.Рятівники
(по 3 учасники з кожної команди)
Ведучий: Бувають такі
ситуації, коли людині терміново потрібно надати медичну допомогу, від цього залежить
стан її здоров'я в теперішньому і
майбутньому. Ми зможемо це зробити? Звичайно, надамо першу медичну допомогу.
Потерпілі – члени команди. Кожній команді
видається “Аптечка”: бинт, вата, йод,
кип'ячена вода, ножиці. За 1 хвилину учасники повинні надати потерпілому
допомогу. Максимальна оцінка цього
конкурсу – 3 бали.
Журі оглядають потерпілих
і підводять підсумки.
9.
Найбільша кількість слів
Ведучий: Отже, останній
завершальий етап. Команди отримують карточку зі словом «Життєдіяльність».
Складіть, якомога більше слів, використовуючи букви даного слова. Команда, яка
складе найдовше слово, отримує додатковий бал.
10.Конкурс « Сила духу»
Представник від кожної команди повинен швидко надути
кульку .
11.Конкурс Ха-ха-ха»
- Вчені з'ясували, коли людина сміється, в її легені
надходить майже в два рази більше повітря. Крім того, сміх чудово
тренує голосові зв'язки. І нарешті- хвилина сміху дорівнює 45 хвилинам відпочинку. Так що
смійтеся на здоров'я.
(Встають у коло, перший каже - ХА, другий-ХА-ХА і т.
д.)
- Піклуватися про своє здоров'я має кожна людина. Головне - захотіти бути
здоровим!
Задумайтеся про своє ставлення до свого здоров'я. Давайте висловимо в памятці
12.Складання Пам’ятки- «Як
бути здоровим»
Ведучий: От і все, дякуємо
нашим командам за участь у вікторині, вітаємо переможців. Вікторину закінчено,
але слід пам’ятати завжди, що знання
правил безпеки – запорука безпеки власного життя та життя інших людей. До нових
зустрічей!
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.