Вікторівська
загальноосвітня школа І-ІІ ступенів
Бібліотека – це місце, де розум
і душа черпають свої сили в
старих чи нових ідеях.
(вислів давніх греків)
ПРОБЛЕМА ШКОЛИ :
«Впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес та
формування професійної компетентності педагогічних працівників»
МЕТА:
РЕАЛІЗУВАТИ МЕХАНІЗМ ВПРОВОДЖЕННЯ ФОРМ І МЕТОДІВ
КОМПЕТЕНТНІСНО-ОРІЄНТОВАНОГО ПІДХОДУ ДО НАВЧАННЯ ТА ВИХОВАННЯ НА СУЧАСНОМУ
ЕТАПІ РОЗВИТКУ СУСПІЛЬСТВА І ПЕДАГОГІЧНОЇ НАУКИ
ТЕМА роботи бібліотеки:
«Враховуючи новий зміст та підходи, нові
технології в навчанні (інноваційні ресурси) знайти оптимальне співвідношення у
використанні паперових і електронних ресурсів з метою гармонійного розвитку
шкільної бібліотеки і користувачів бібліотеки»
МЕТА роботи бібліотеки:
йти в ногу з часом, залишаючись носієм
«прекрасного, доброго, вічного, виконуючи інформаційну функцію у тісному
зв’язку з виховною, естетичною і культурологічною.
І. Основні завдання і
напрямки роботи шкільної бібліотеки
1.Справити враження
на сучасного читача, зробити бібліотеку
яскравою, показати нестандартний зміст і форму, внести ауру новизни, створити
засоби комунікації та образу…
2. Формувати універсальний з
врахуванням гуртків і факультативів бібліотечний фонд, який відповідає змісту
навчання, запитам і інтересам користувачів.
3. Формувати та вести довідково –
бібліографічний апарат, використовуючи традиційні та сучасні електронні носії
інформації та мережу Internet.
4. Засобами бібліотечної роботи
популяризувати книгу і читання у приоритетних напрямках – патріотичному,
правовому, профорієнтаційному, підвищувати престиж освіченості, культурності,
духовності.
5. Вести роботу з популяризації
бібліотечно – бібліографічних знань та інформаційної культури серед учнів 1–9
класів, згідно з «Графіком проведення бібліографічних занять».
6. Організувати масові заходи:
книжкові виставки, огляди і презентації книг, дні: Казок, Дитячої Поезії,
Цікавого Журналу, Чомусиків і Всезнайок, родинного Читання, Читацького Запиту,
Інформацій і Консультацій.
ІІ. Аналіз роботи
за минулий навчальний рік
Приміщення – загальна площа ______кв.м.:
Фонд
|
на 01.09.20___ року
|
на 01.09.20___ року
|
бібліотечний фонд
|
|
|
підручників
|
|
|
періодичних видань назв
|
|
|
Придбано :
a.
книг –
b.
підручників –
за державні кошти –
c.
спонсорські –
d.
макулатуру –
Проведено
інвентаризацію книжкового фонду станом на
Читачі:
e.
учнів –
f.
вчителів –
Всього:
g.
проведено бібліотечних уроків –
h.
відвідувань –
i.
книговидача –
j.
книг –
k.
підручників –
l.
періодичних видань –
Каталоги – 1
|
Картотеки
|
Систематичний
|
рівня освіти
|
|
нових надходжень
|
|
«Позакласних заходів»
|
Акція «Подарунок
бібліотеці»:
m. книг в дар
–
n.
підручників –
o.
макулатури –
Нагороди –
ІІІ. Формування
бібліотечного фонду
№ з/п
|
Заходи
|
Термін
|
Виконавці
|
1.
|
Продовжувати
комплектування фонду за:
1.1.
державні кошти
1.2.
спонсорські кошти
1.3. за
здану макулатуру
|
протягом року
|
Медвідь Г.Б.
|
2.
|
Здійснити
аналіз фонду бібліотеки на 01.01 та аналіз його використання
|
грудень
|
Медвідь Г.Б.
|
3.
|
Здійснювати
обробку нових надходжень літератури і підручників
|
протягом року
|
Медвідь Г.Б.
|
4.
|
Оформити
підписку на періодичні видання
|
серпень,
жовтень
|
Медвідь Г.Б.
|
5.
|
Вилучити і списати:
5.1. застарілу методичну
літературу
5.2.
Непридатні підручники
|
червень
|
Медвідь Г.Б.
|
6.
|
На уроках праці організувати ремонт:
6.1. дитячих книг 1 – 4 класів
6.2.
художньої літератури 5 –6кл.
|
протягом року
|
Медвідь Г.Б.
|
7.
|
Провести
інвентаризацію матеріальних цінностей
|
жовтень
|
Медвідь Г.Б.
|
ІV.
Організація каталогів, картотек, дайджестів
№
з/п
|
Заходи
|
Термін
|
Виконавці
|
1.
|
Продовжувати
роботу з систематичним каталогом бібліотечного фонду (поповнення,
редагування)
|
вересень
– червень
|
Медвідь Г.Б.
|
2.
|
Розпочати роботу над алфавітною картотекою «Хрестоматія школяра»
5–9 класи
|
вересень
|
Медвідь Г.Б.
|
3.
|
Продовжувати поповнення і редагування картотеки:
3.1.
рівня освіти
3.2.
позакласні заходи
3.3.
вчителю народознавства
3.4.швидкого реагування «Від А до
Я»
3.5. основи бібліотечно –
бібліографічних знань
|
протягом року
|
Медвідь Г.Б.
|
4.
|
Поновити матеріали дайджестів:
4.1.
«Союз батьків і вчителів»
4.2.
«Плекаймо рідну мову»
4.3. «Убийте війну, прокляніть війну»
4.4. «Всесвітній день
прав людини»
4.5.
«Народні свята та звичаї»
4.6. «Дбати про розвиток
інтелектуального потенціалу нації»
4.7.
«Обереги рідного народу»
4.8. «Родина, родина від батька до
сина…»
|
протягом року
|
Медвідь Г.Б.
|
5.
|
Здійснювати тематичний добір матеріалів:
5.1.
Соборність України
5.2. День
незалежності
5.3. День
Конституції
5.4.
Свято матері
5.5.
Здоровий спосіб життя
5.6. Проти паління, алкоголю,
наркоманії та інше.
|
протягом року
|
Медвідь Г.Б.
|
V. Обслуговування
користувачів бібліотеки
№
з/п
|
Заходи
|
Термін
|
Виконавці
|
1.
|
Провести перереєстрацію читачів
|
Вересень
– жовтень
|
Медвідь Г.Б.
|
2.
|
Консультування
читачів під час видачі літератури щодо правил користування бібліотекою
|
протягом року
|
Медвідь Г.Б.
|
3.
|
Організувати
екскурсії до бібліотекидітей1-2класів. Здійснити запис до бібліотеки
|
вересень
|
Медвідь Г.Б.
|
4.
|
З метою
ефективного розкриття книжкового фонду:
4.1. поновлювати добір літератури
для різновікових груп читачів на відкритому доступі
4.2.
Проводити Дні згідно з графіком:
День казки, 1 – 4 класи
День
читацького попиту, 5 – 9 класи
День
дитячої Поезії, 1 – 4 класи
День інформаційної культури і
бібліографічних знань, 5 – 9 класи
День цікавого журналу, 1 – 4 класи
День Чомусиків і Всезнайок у
читальному залі, 1 – 4 класи
День інформацій і консультацій, 5
–9 класи, вчителі – предметники, класні керівники, батьки учнів
День родинного читання ( до
бібліотеки з мамою або татом),
1 – 4
класи
День самоосвіти і духовного
самовдосконалення «Наодинці з серйозною книгою», 5 –9 класи
|
протягом року
понеділок
понеділок
вівторок
вівторок
середа
середа
четвер
п’ятниця
|
Медвідь Г.Б.
|
5.
|
Налагодити індивідуальну роботу з читачами:
5.1.
аналіз читання
5.2.
анкетування
5.3. списки рекомендаційної л-ри
5.4.
обслуговування на абонементі і в читальному залі
5.5.
рекомендаційні бесіди при видачі, про прочитане
|
протягом року
|
Медвідь Г.Б.
|
VI. Робота з
підручниками. Збереження книжкового фонду. Всеукраїнська акція «Живи, книго!»
№
з/п
|
Заходи
|
Термін
|
Виконавці
|
1.
|
Вчасно видати підручники учням 1-9 класів
|
згідно з графіком
|
Медвідь Г.Б.
|
2.
|
Здійснити
перерозподіл підручників з бібліотек шкіл району
|
до 05.09
|
Медвідь Г.Б.
|
3.
|
Проводити бесіди «Де розумом не дійду, то в книжці знайду»
|
протягом року
|
Медвідь Г.Б.
|
4.
|
Оформити стіннівки:
- «З підручниками в країну знань»,
1 – 4 класи
- «Як читати книжки», 5 – 6 класи
- «Друг читача», 7 – 8 класи
- «Гімн
книзі», 8-9 класи
|
вересень
листопад
січень
|
Медвідь
Г.Б.
|
5.
|
Провести свято першокласників «Прощай, буквар»
|
квітень
|
Медвідь Г.Б.
класоводи
|
6.
|
Взяти
участь у Всеукраїнському тижні дитячого читання. Розробити план заходів.
|
квітень
|
Медвідь Г.Б.
|
7.
|
Проводити
огляди стану підручників в межах акції «Живи, книго!»
|
один раз
на семестр
|
Медвідь Г.Б.
комісія
бережливих
|
8.
|
Провести акції:
8.1.
«Подаруй школі підручник»
8.2.
«Сотвори добро»
|
вересень-листопад
грудень-січень
|
Медвідь Г.Б.
класні
керівники
батьківські
комітети класів
|
9.
|
Організувати роботу «Творчої майстерні читача» - 2 – 4 (укр.),
9.1.
складання казок, книжок
9.2.
написання відгуків
9.3.
ведення щоденника
|
один раз на місяць
|
Медвідь Г.Б.
класоводи
|
VII. Інформаційно –
бібліографічна і довідкова робота. Інформаційне забезпечення пріоритетних
напрямків виховної роботи і педагогічного процесу
№
з/п
|
Заходи
|
Термін
|
Виконавці
|
1.
|
Організувати
інформаційну забезпеченість пріоритетних напрямків педагогічного процесу
1.1. з
тем педрад
1.2.
предметних тижнів
1.3. позакласних тематичних
заходів
1.4. тем
батьківських зборів
|
протягом року
|
Медвідь Г.Б.
|
2.
|
Оформляти
календар літера-турних ювілеїв і знаменних дат
|
протягом року
|
Медвідь Г.Б.
|
3.
|
Здійснювати
наповнення картотек новими матеріалами з періодичних видань
|
під час
надходження
|
Медвідь Г.Б.
|
4.
|
Проводити
консультації для вчителів та учнів «Як самому вибрати книгу», «Каталог – твій
помічник у виборі книг»
|
один раз на місяць
|
Медвідь Г.Б.
|
5.
|
Запровадити
для старшокласників літературну
п’ятихвилинку – презентацію нових книг, журналів, газет)
|
Четвер –
День інформації і консультації
|
Медвідь Г.Б.
|
6.
|
Проводити
Дні інформаційної культури і бібліографічних знань
|
щовівторка
|
Медвідь Г.Б.
|
7.
|
Проводити бібліографічні уроки
|
згідно з графіком
|
Медвідь Г.Б.
|
8.
|
Завершальною частиною бібліотечних уроків проводити
вікторини:
«Юних
бібліотекарів»
«Юних
бібліографів»
«Юних
бібліотекознавців»
«Юних
бібліофілів»
|
вересень-лютий
|
Медвідь Г.Б.
|
VIII. На допомогу
педагогічному колективу
№
з/п
|
Заходи
|
Термін
|
Виконавці
|
1.
|
До першого уроку Дня знань забезпечити класних керівників
1-9класів
сценаріями, книгами, ілюстраціями
|
вересень
|
Медвідь Г.Б.
|
2.
|
Згідно з
наказом управління освіти «Про організацію виховної роботи» забезпечувати
необхідною літературою, наочними посібниками та іншим основні тематичні
місячники та декади:
- Місячник «Увага! Діти на
дорогах!»
-
Місячник пропаганди здорового способу життя
- Декада
екологічної вахти
- Декада
правових знань
- Декада
«Молодь проти СНІДу»
-
Місячник «Створи добро»
- Місячник військово –
патріотичного виховання
- Декада
«За здоровий спосіб життя» (День боротьби з туберкульозом. День здоров’я)
- Тиждень
правових знань
- Декада
довкілля
-
Місячник «Вахта пам’яті»
-
Місячник «Створи добро»
- Декада з безпеки життєдіяльності
|
20.08 –
20.09
21.09 –
18.10
19.10 –
28.10
01.11 –
10.11
22.11 –
03.12
06.12 –
08.01
16.01 –
23.02
30.03 –
08.04
06.04 –
12.04
11.04 –
20.04
18.04 –
09.05
04.05 –
01.06
20.05 –
30.05
|
Медвідь Г.Б.
|
3.
|
Оформляти
книжкові виставки, інформаційні бюлетені, експрес – інформації до
педагогічних нарад, предметних тижнів, зовнішнього незалежного оцінювання
|
дивитись щомісячний план роботи
|
Медвідь Г.Б.
|
4.
|
Інформувати педагогічний колектив про нові надходження книг, цікавий
матеріал на сторінках періодичних видань
|
постійно
|
Медвідь Г.Б.
|
5.
|
Продовжувати наповнювати картотеки: «Учителю народознавства», «Рівня
освіти», «Позакласні заходи»
|
постійно
|
Медвідь Г.Б.
|
ІХ. Робота з
батьками
№
з/п
|
Заходи
|
Термін
|
Виконавці
|
1.
|
Інформувати батьків про наявність підручників на поточний навчальний рік
|
вересень, травень
|
Медвідь Г.Б.
|
2.
|
Налагодити ділове спілкування під час проведення акцій:
«Живи, книго!»
«Сотвори добро»
загальношкільної – «здамо макулатуру –
придбаємо цікаві книги»
|
протягом
року
грудень,
травень
травень -
червень
|
Медвідь Г.Б.
|
3.
|
Оформити дайджест «Союз батьків і вчителів»
|
жовтень
|
Медвідь Г.Б.
|
4.
|
Звітувати перед Радою школи «Про використання коштів за здану учнями
макулатуру»
|
вересень
|
Медвідь Г.Б.
|
5.
|
Оформляти інформстіннівку «На канікулах бібліотека працює»
|
жовтень, грудень, травень
|
Медвідь Г.Б.
|
Х. Самоосвіта.
Підвищення фахової кваліфікації бібліотекаря
№
з/п
|
Заходи
|
Термін
|
Виконавці
|
1.
|
Брати участь у інформаційно – методичних семінарах
|
протягом року
|
Медвідь Г.Б.
|
2.
|
Відвідувати
районні методичні об’єднання шкільних бібліотекарів.
|
згідно з розпорядженнями
|
Медвідь Г.Б.
|
3.
|
Оформити
портфоліо роботи шкільної бібліотеки. Використання
традиційних форм роботи та інноваційних ресурсів, виконуючи інформаційну
функцію у тісному зв’язку з виховною, естетичною і культурологічною
|
протягом року
|
Медвідь Г.Б.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.